t>

Breaking News

Artis islam VS valentine VS orang bukan islam.

Mungkin orang islam kadangkala tak sedar kadangkala percakapan mereka tue meloyakan orang bukan islam ble mereka dengar. Siyesly. Percaya cakap aku. Bukan apa, mereka [org islam] suka sangat cakap tak serupa bikin. Cakap lain, buat lain. Then ble orang bukan islam pandang serong pada umat islam mereka tahu pula over-acting nak memarah. Pelik. Sikap sendiri tak reti telek tapi tahu nak salahkan persepsi orang len pula. Heh.

Korang nak tahu perkara yang meloyakan orang bukan islam baru2 neh? Neh hah jawapan dia ;

AmenoWorld

Kat atas neh petikan akhbar yang mengolah isu valentine day yang lepas. Memang nyata lagi benar umat islam tak boleh sambut perkara tersebut. Yang membuatkan ianya tak boleh disambut kerana terdapat "roh2 kristian" dalam sambutan itu. Walaupun umat kristian menafikan valentine itu sebahagian dari mereka namun nama valentine itu sendiri dipetik sempena nama paderi kristian dan disebabkan itulah umat islam dilarang menyambut perkara tersebut. Itu adalah sebab yang paling utama dan yang paling tepat.

Kalau korang ulas bab lebih2 isu maksiat ka, seks ka, apa ka walaupun memang wujud time myleis sambut valentine tetapi hujah tue tak cukup kuat untuk mematikan hujah orang kristian. Mereka tetap akan mempersoalkan bahawa maksiat wujud hari2 yang mana perkara itu benar lagi sahih.

Berbalik kepada perkara di atas, aku sambung balik. Korang perhatikan bebetul apa yang para artis kita mengulas isu valentine tue. Korang perhatikan baik2 dan kalau boleh aku nak korang gelak sekali. Macam aku. Heh.

Aku nak korang tengok gambar artis neh ;



Aku sekarang nak quote balik ayat artis neh kat dalam paper di atas.
Intan ladyana berkata dia tidak meraikan hari kekasih bukan kerana sibuk berkerja tetapi atas sebab ia bukan budaya tempatan. Ia juga bertentangan dengan ajaran islam.

Dengar sini wahai pembaca amenoworld. Statement di atas bukan aku yang kata. Tetapi intan yang kata. Heh. Baru2 neh semasa pergi kedai runcit aku ternampak majalah urtv yang mana dia sebagai cover. Memang cantik kemain molek berpeluk. Mungkin itu budaya tempatan dan itu ajaran islam kot. Heh

Gambar dia di atas neh pun mungkin bukti ia budaya tempatan dan bukti ia ajaran islam. Itu belum masuk bab memerangkan  rambut. Mungkin rambut dia berpenyakit dan dia menginaikan ia kot. Aku sangka baik taw neh. Heh.

Kalau orang bukan islam baca benda alah neh korang tahu perkara apa yang terlintas dalam kepala hotak dorang?? Aku taktahu sebab aku bukan org bukan islam tetapi aku boleh bagitau perkara apa yang terlintas dalam kepala hotak aku. Nak tahu apa dia?

"F!!! you intan!" Heh. Slumber dan jujur.

Sekarang aku nak korang tengok statement yang lagi cantik dari artis neh pula ;



Neh pula statement julia [aku ringkas je kepada julia sebab susah sangat plak nak sebut nama artis neh] kat dalam paper di atas.
Saya memang tidak pernah menyambut hari valentine sebab tiada dalam kalendar islam. Biarlah bangsa lain rai, kita tak perlu terikut-ikut rai dengan budaya barat.

Ingat, statement kat atas neh bukan aku yang kata. Tetapi julia yang kata. Dan aku cuma petik saja. Heh

Pakai baju macam tue mungkin ada dalam kalendar islam kot. Warnakan rambut pun mungkin ada kalendar islam. Jangan kira bab cukur kening plak. Heh

Kalau orang bukan islam tengok neh siyesly aku rasa mereka mao maki2 artis neh. Benda yang jelas secara terangan2 haram dia buat ttp siap komen kemain baik pula dalam perkara lain. Orang kata inilah dia jenis manusia yang ambil sebahagian hukum dan tinggalkan hukum yang lain sebab tak sesuai dengan jiwa nya. Heh.

Aku dah kutuk dia dalam ahti. Memang pedas dan pedih. Tinggal lagi dia tak dengar je kutukan berani mati aku tue. Heh.

Cukuplah dua artis neh aku jadikan contoh. Kalau aku petik seme artis dalam tue mao panjang gila penulisan neh. Namun aku hormat kejujuran jehan miskin. Walaupun dia ske tayang body yang aku memang jelas tak ske tengok at least dia ada keberanian nak mengakui dia pernah sambut cuma dah tinggalkan ia kini.

Mungkin black terlepas pandang tetapi generasi dulu sebenarnya yang suka rai valentine. Generasi sekarang dah tinggalkan ia sedikit demi sedikit. Malahan usaha itu akan dipergiatkan.

Majalah urtv, mangga dan sewaktu dengannya tiap2 tahun [kecuali tahun ini] buat cover special demi valentine. Itu adalah hakikat. Kat ceruk mana mereka nak tipu pembaca aku pun tak reti. Sangat hipokrit ble mereka berlakon di kala mereka bukan pelakon. Tetapi at least mereka dah berubah walau mungkin ia dilakukan secara paksa [dek rakyat dah mula mempersoalkan setiap tindakan mereka [majalah2 yang buat contest valentine].

Dan samada korang + aku suka atau tidak kena belajar terima hakikat. Selagi orang2 macam di atas neh wujud kat muka bumi malaysia neh selagi itulah orang2 bukan islam akan hilang respect kat kita. Dalam pada kita berusaha nak membendungi maksiat di malam valentine.. orang2 yg ikut promosi 'dakwah' itu terlupa nak mendakwahkan diri mereka terlebih dahulu.

Hakikatnya.. hampir kebanyakkan orang islam memang hipokrit dan suka kelentong. Disebabkan itulah orang bukan islam hilang respect kepada orang islam. Dan aku yang tengok pun rasa menyampah. Heh.

Ameno : Saya tak buat maksiat kecil2. Maksiat besar2 saya layan. Heh

13 ulasan

Shera berkata...

Artis Msia tak mewah macam Artis US. Satu episod siri "2 and 1/2 Men" aktor Charlie Sheen dapat USD2 juta. Tu sebab artis Msia tak mampu beli baju.. nasib baik mampu beli anak baju je kalau tak mau terkeluar bijik mata semua orang. Malam Anugerah pun mampu berkemban je. zaman dulu2 orang berkemban masa mandi kat perigi kan... kesiaaan kat artis Msia. Jangan beli barang cetak rompak. kesian diorang..

bukan apa... menggalakkan fikir baik sepatah kata blogger.

ila berkata...

hahaha, nice one, sdr cakap,sdr mau igt la.. setakat cakap je, aku pon boleh....

Harimau Belang berkata...

Pertamanya sy kagum dgan keberanian penulis yg menulis artikel ini..sgt2 brani dan sy tabik spring kt anda krn tlah melaksanakn jihad melalui penulisan..namun sbg hamba Allah sy rasa wajib juga sy menegur penulisan saudara kerana bg sy matlamat saudara tidak menghalalkn cara..niat yg murni tp cr yg xbrapa kena..bila saudara bg cth 2 artis ni saudara scr xlgsg mengaibkn individu ini..kite tdak bleh brjihad dgan mengaibkn org saudara krn firman Allah "barangsiapa yg membuka aib saudaranya dimuka bumi maka diakhirat kelak pasti Allah akan membuka aibnya"..bkn tdak bleh menegur namun cr dan perlaksanaan itu tdak btl..bg sy saudara trjadinye kepincgan dlm khdupn di skitar kte pd hari ini adalh dek krn tampuk pimpinan kite sndiri..jd di harapkn slepas ini masyarakat akn memilh tampuk pimpinan islam untuk menerajui negara..Allahuakbar..mohon maaf andai trkasar bhasa..

harga telur naik berkata...

nak aku minat plakon melayu@ artis malaysia? puihhh!! 7 x aku lahir pun sori la nak mnat slagi prangai cam anjing. smua blagak angelina jolie la... madonna la...fesyen barat mghancurkan identiti islam.klu dr luaran, nmpak kafir.all da best artis noob mlysia.

Jebat Malaya berkata...

Mungkin gambar2 tu adalah sebelum diorang keluarkan statement tu kot...(aku bersangka baik)

kuya berkata...

Apa kita kata kita doakan supaya mereka (dan mereka2 yang lain) berubah dan menjadi seorang yang lebih bertaqwa ke jalan Allah... Amin.. :)

laptop berkata...

If you like comics like Marvel then you should check what comics that they have that you didn't read yet and if you like it then read it

flip camcorder review berkata...

I've verbose been looking suited for an online ode away where you could upon a drawing lots of brand of software from rare vendors

lens reviews berkata...

and it took a kismet of things in one place. Cheaper than the stockpile I comprise not seen anywhere else look it up yourself

Top Ipad Cases berkata...

Thank you on your assist!

dan berkata...

aik...........ko ni admin....ni budaye islam kew?????entry2 ko sblum ni ikut ajrn islam kew????ko cakp ko org islam....

p/s:ak komen ni bkan bmksud aak sokong artis pkai seksi...ak pon menyampah...huhu...

boboi boy berkata...

skit je nk komen tanng dedah aib ni...wei rimau belang, spe yg dedah aib spe...dedah aib ni cntohnya ko dlm jmban berak pas2 cium taik ko, ko sorg je tau, pas2 ada orang skodeng ko, 1 daerah dia jaja cter ko cium taik, 2 baru aib........! klu ko kt public duk cium taik, aib pe ke bendanya dah ko sndiri yg tnjuk!

scaniaz berkata...

artis ke tak artis ke..same jer...orang islam/melayu memang ramai sangat kat malaysia nie..tapi nak cari orang islam yang 'mukmin' tu yang payah...pikirang org kite sebenarnya telah dimomok kan dengan indahnye parayaan tu..ade kasih syg antara insan..nak lagi remaja..bertambah-tambahlah ikutannye..dengan cinta monyetnye tuh...walhal ianya jauh menyimpang dr objektif sebenar perayaan itu disambut..hanya mereka yg betol2 paham dan ambil berat je tau akan hal yang sebenar..
w'salam
scaniaz last post...Koleksi Gambar Kereta Kerabat Diraja Malaysia