t>

Breaking News

Abu Ya - Kesesatan Melangkaui Batasan : Filem ini hina islam ke?

Okey. Aku baru dapat info pasal neh. Almaklumlah aku bukan kaki wayang so lambat sket update. 

Dari info yang aku terima ;

1. Filem neh memberikan gambaran salah tentang islam. <-- Orang yang dah tengok yang komen. Bukan aku.

2. Filem neh hina hudud + islam <-- penonton yang dah tengok bagi review pasal filem neh. Sejujurnya aku sendiri belum tengok.

3. Filem neh telah dibuat tahun lepas tapi ditayangkan pada tahun neh setelah diluluskan oleh LPF.

4. Filem neh ada babak yang kurang sopan.

5. Diterbitkan oleh orang bukan islam. Iaitu Mr. Rubin Singh. Pengarah pula Imran Ismail.

6. Ada dakwaan mengatakan ia bermotifkan politik. [Hina islam + hudud = konon nya sesuai dengan mesej kerajaan masakini yang menolak hudud].

7. Motif pengarah ialah memberikan gambaran sebenar pasal islam. Ini aim mereka. Itu apa yang mereka kata larh.

8. Filem neh baru seminggu masuk pawagam. Dan diklasifikasikan sebagai 18PL. Bawah 18 tahun tak boleh tengok. Kalau ikut dari teaser.. aku nak bagi cadangan bawah 21 tahun toksah tengok larh. Takut terpengaruh dengan adegan seks dalam filem neh. Gheee.. seram siot..

Aku sendiri susah nak komen lebih2 sebab belum tonton. Sebab tue kena tunggu aku menonton filem neh terlebih dahulu. Komen based pandangan orang apa barang. Elok tengok sendiri. Tapi bagi aku kalau sungguh nak promosikan islam sebenar tak perlu kowt babak artis tettt... artis dedah aurat..dan hermm.. 

Tengok sendiri teaser kat bawah neh ek ;




Bagi pandangan aku, tak salah nak filemkan isu2 seperti neh. Tapi kalau boleh ulas dari sisi yang berbeza sket. Tak semestinya kena dedah aurat dan ada adegan2 seks. Lagipun bukan ke pompuan2 yang terlibat dengan abuya neh semua nya berpundah? Neh macam nak ekplotasikan badan wanita jek. Hahahha..

Apa2 hal aku nak kena tonton dulu larh. Itupun kalau ada masa larh.

Updated ;

Nota : Konteks hina islam yang dimaksudkan ialah ; ko nak berdakwah tapi ko sendiri tayang aurat artis. Buat adegan2 yang memberahikan. Selepas tue ko gembar gembur kan ajaran2 sesat dalam islam seolah2 islam lebih banyak begitu. 

Diterbitkan pula oleh bukan islam. Adakah kerana penerbit2 islam tidak berminat nak terbitkan? Kalau ya, apa sebabnya? Dan yang paling penting sekali.. walaupun filem neh bertujuan baik dan mendidik tapi kenapa perlu hina perundangan islam? Dan kenapa nak gambarkan orang alim kebanyakkan nya berlakon alim? <-- Aku tulis balik apa yang member facebook terangkan pada aku. Pasal aku pun no clue sangat pasal filem neh. Sebab tue aku cakap kena pergi menonton dulu. Kalau tidak memang susah nak komen lebih2. 


Jika video gagal load klik sini

Sozcyili : Adegan seks dalam filem zaman sekarang dah jadi wajib ka?