t>

Breaking News

Status barang Halal di Tesco di dapati ada DNA Babi


Merujuk surat di atas,  yang dikeluarkan oleh pihak jakim mengesahkan bahawa hp sos dan tobasco sos di dapati mengandungi dna babi. Kajian makmal telah dilakukan dan mereka meminta pihak tesco agar alert tentang hal neh. Tapi pelik sikit. Aku rasa neh jawapan balas kepada pihak tesco. Adakah kerajaan tidak menguatkuasakan larangan pengharaman sos neh secara terbuka atau apa?

Sos neh ada orang cakap digunakan di restoran pizza hut gak. Yang neh aku tak sure lah. Tapi aku harap kerajaan boleh umumkan benda neh di tv dan pelbagai saluran media yang utama. Bukan semua orang ada internet dan baca blog. Rasanya hebahan melalui blog neh tak menyeluruh. Lagipun tesco je ke jual product neh? Adakah semua cawangan tesco alert? Bagaimana dengan pasaraya yang lain?

Harap sangat kerajaan boleh berbuat sesuatu. Tolong jangan main2 dalam soal haram halal pemakanan umat islam di malaysia neh. Kalau sungguh ada dna babi, hebahkan sahaja di media2 supaya semua orang tahu hal sebenar. Bukan susah pun. Kenapa nak fikir kan sangat pasal reputasi syarikat pengeluar hp tue andai benar mereka proses sos dengan dna babi kan?

Sozcyili : Pelik.