t>

Breaking News

Video balas dari kekasih kepada kekasih.

Hahaha..

Nice one.

Satu sokongan yang positif untuk video terbabit. Yang sebenarnya, masyarakat kita neh ada yang suka menghukum dan menilai seseorang dengan macam2. Tak cukup dengan itu, mereka melabel2 pula. Sudah tentu ini bukan budaya yang sihat.

Maaf, aku bukan nak bela sangat gadis cantik di dalam video [lihat sini] sebelumnya, namun aku tak rasa dengan mengutuk2 dia ialah tindakan yang baik pula. Ia adalah perkara normal meluahkan rasa sayang kepada orang lain. Dia luahkan guna video? Hak dan peribadi dia. Dan, kalau sungguh nak nasihatkan pun, nasihatlah cara baik. Tak perlu guna kekerasan dan ayat2 yang kasar. 

Lain orang lain pandangan nya. Bagi aku video tue kelakar. Tapi bagi orang lain video itu memalukan. Dan mungkin bagi orang yang lain pula, ia mengaibkan. So, tak kira apa yang anda rasa melalui video itu, zahirkan ia dengan menggunakan perkataan yang baik2.  Ingat, dia bukan nya merompak wang kita dan menjahanamkan negara. Dia masih ada harapan untuk dinasihatkan.

Sekurang2nya kita nak dia faham bahawa kita bukan nak cipta permusuhan dengan dia sebaliknya nak jalin persahabatan. Hari neh sebelum kenal dia, kita rasa memalukan. Namun selepas dah kenal, dah kawan2, mungkin perasan tue akan berubah menjadi kelakar pula. Tak siapa tahu. Dan video bawah neh ialah respon positif dari mereka2 yang dah lama berkecimpung dalam dunia youtuber. 

Semoga gadis cantik tersebut bersemangat semula. Dan mungkin selepas neh boleh menutup aurat dan hasilkan video2 yang lebih menarik. Cheers!

 

Sozcyili : Kelakar...