t>

Breaking News

Blog bukan untuk berkongsi apa sahaja.. - Kes Natasha Loffa.

Patutlah. 

Ia bukan disebarkan oleh orang lain. Ada juga aku terfikir mungkin kah ia disebarkan oleh orang lain yang marahkan or sakit ahti kepada adik natasha neh. Ada pertimbangan untuk aku bersangka baik pada adik neh sebab rasanya sukar sangat nak percaya bagaimana budak2 seperti neh berani mendabik dada minum arak terang - terangan kan?

Rupanya memang dia sendiri yang sebarkan.


Ini sesuatu yang tidak patut dibuat. Adakah blog di update ketika dalam keadaan mabok? Aku taktahu. Apabila sesuatu seperti neh dipaparkan secara terang - terangan tanpa segan silu bagaimana orang seperti kami nak menerima ia sebagai satu perkara yang biasa dan remeh? Ia sangat mustahil. 

Minum arak hanya akan mengeraskan jiwa dan ahti. Ia tidak akan membantu kita menjadi lebih baik dari hari ke hari selagi kita tidak tinggalkan perbuatan tersebut. Mungkin kah ini ialah fenomena yang biasa? Jika ya aku memang terkejut.

Selama neh aku tahu ramai remaja2 kita yang mengakui muslim minum arak. Cuma mereka tak paparkan ia secara terang - terangan. Bukan natasha tapi aku sendiri yang culture shock. Siyes. 

Lihat bawah neh ;


Kesian pula adik neh kena marah. Maybe salah seorang kawan or kenalan natasha yang menyatakan tidak senang dengan perbuatan natasha yang memaparkan sikap sebegitu dalam blog. Betul juga. Kalau aku kenal natasha aku pun akan rasa kurang senang sebab natasha terang2 paparkan perbuatan tersebut dalam blog.

Nasihat aku kepada natasha, tolong privatekan blog anda. Jika anda tidak tahu, sila google. Kalau taktahu juga, tanya aku. Aku fikir neh paling kurang yang boleh ko buat sebab ko taknak kawal perbuatan ko at least ko kena kawal siapa yang boleh melihat perbuatan ko kan?

Aku tidak suka menghukum dan menilai mereka2 neh. Apa yang mereka buat pada hari neh bukanlah penentu siapa mereka pada masa akan datang. Ruang untuk berubah dan bertaubat itu tetap ada dan terbuka sama rata kepada setiap insan yang masih hidup di bumi neh tak kira sebesar dan sejauh mana pun dosa mereka selagi mereka tidak menduakan Allah swt.

Jadi, natasha, tolonglah privatekan blog anda. Memaparkan kejahilan anda dan memaksa rakyat menerima ia sebagai sesuatu yang normal adalah mustahil. Harap adik natasha faham disini. Bai. 

Nota : Sesiapa yang kenal dia.. tolonglah tarbiah dia.. tak perlu berkasar dengan mereka2 neh kerana mereka tidak faham.. kalau mereka faham islam sudah tentu mereka tak amalkan hal2 tersebut..

Sozcyili : Sedih..