t>

Breaking News

Sambutan Hari Kebangsaan Bangladesh di Malaysia.

Aik? Apa tue? 

Jap.

Sambut hari kebangsaan. Oke.

Sambut hari kebangsaan bangladesh. Oke.

Sambut hari kebangsaan bangladesh di malaysia? Hurmm.. itu dah macam pelik sket. Takpe. Sekarang neh perhatikan dulu gambar2 kat bawah neh ;

 









Sedikit info yang aku dapat dari pihak yang bagitau hal neh ;

Bangladesh National Day celebration at BRC

 

kat ALAM skarang ni dah ramai student dari luar...sbb yg pegang ALAM n MISC kebanyakan INDIA n BANGLA, budak malaysia nak masuk blajar di ALAM da susah..sbb semakin rmai student dari luar especially india, bangla . etc.....sampaikan hari kebangsaan BANGLA pn di sambut di ALAM sebab terlalu banyak wrga BANGLA di sini


Kat atas neh link facebook yang korang direct boleh klik dan perhatikan.

Persoalan nya bagi aku ;

1. ALAM = Akedemik Laut Malaysia.

2. Ada ramai student dari luar? Salah ka? Mana ada salah kan. Pendidikan dan ilmu takde border negara apa seme der. Be open minded oke.

3. Tapi ramai orang komplain nak masuk ALAM sekarang susah. Bagi rakyat malaysia larh. Betul ka? Mohon siasat hal neh. Kalau betul kita nak tahu kenapa.

4. Betul ke yang control ALAM dan MISC neh banyak datang dari pihak luar seperti bangladesh dan India? Aku rasa sukar nak percaya sebab takan mudah2 nak bagi pihak luar kawal benda2 gini. Korang kalau tahu hal sebenar boleh tulis di ruangan komen.

5. Bab sambutan hari kebangsaan tue. Hahaha.. korang rasa logik ke tak logik? Neh pandangan aku. Korang mungkin ada pandangan lain. Kalau nak sambut sesama sendiri aku tak nampak ia bermasalah. Tapi kalau nak sambut dengan proper macam dalam gambar di atas aku rasa ia sangat2 bermasalah sebab boleh mencipta tanggapan dan persepsi. 

Ini malaysia dan bukan bangladesh. Di saat kita semakin naik semak bila melihat bangladesh sana sini dorang boleh pula celebrate hari kebangsaan di sini.. siyes.. sebagai warga negara aku rasa kecil ahti. Sebagai orang islam aku takde nak rasa sakit ahti tapi aku rasa dorang neh tak hormati kami disini. Hormat tue perlu datang dari kedua belah pihak. Aku rasa orang malaysia dah banyak sabar dan bertolenrasi neh. Tolong faham. Bai.

Sozcyili : Hari India, Hari Nepal, Hari Thailand, Hari Myammar, Hari Indonesia, taknak sambut sekali ka?