t>

Breaking News

Bersamamu tv3 terkantoi?

Bersama mu di tv3 terkantoi?

Sejujurnya aku dah lama tak tengok rancangan tue. Masih wujud lagi ke rancangan tv tue ye? Dah lama rasanya tak layan tv3.. 

Cuba lihat printscreen kat bawah neh ;


Sumber gambar : sini

Aku tak pasti lah samada apa yang dorang perkatakan neh betul ke rekaan ke atau apa. Tapi sebelum tue pernah aku dengar satu citer. Tapi bukanlah kisah bersamamu tv3 yang menipu sebaliknya pemohon bantuan tue yang menipu. 

Kata sahabat aku, ada satu makcik tue sanggup berlakon susah buat rumah tepi hutan kekonon nya miskin semata2 nak dapatkan bantuan bulanan.. lepas dapat bantuan terus dia pindah balik ke rumah batu dia.. tapi bila aku fikir2 balik macam tak logik pun ada.

Takan lah bersamamu tv3 tak reti nak check dulu untuk pastikan samada satu2 family tue benar2 susah ataupun tidak? Aku rasa team bersamamu mesti siasat habis-habisan punya. Aku pun takmo larh tuduh2 sebab benda tak nampak kan. Just curious je larh..

Tapi aku tak nafikan juga bahawa mungkin benda kat atas neh betul. Maybe bersamamu saja nak wujudkan elemen airmata untuk dapatkan simpati masyarakat.. bukan ada niat buruk or terselindung.. dan kita pun tak berada disitu so susah juga nak nilaikan perbuatan dorang tue betul or salah.

Dan aku setuju sangat dengan pandangan pertama. Pandangan atas soochi. Badan yang bertanggung = pusat zakat, tak turun padang untuk membantu.. sebab tue larh terpaksa bersamamu wujud. Cuba kalau mereka2 neh buat kerja turun padang.. cari orang susah dan bantu. 

Tak boleh nak fikir ke seseorang tue susah maybe takde duit nak dapatkan bantuan.. dan segan pula nak share dengan jiran2.. alangkah baiknya jika kakitangan pusat zakat turun satu malaysia tiap2 hari cari orang susah, selidik dan bantu. Rasanya itu seme hanya mimpi jek kot sehingga aku dilantik jadi pengarah pusat zakat..

Hahahaha