t>

Breaking News

Perlu ke mengaku Gay di Facebook?

Rasanya ramai yang tak faham apa maksudnya menyorok2kan perkara yang salah. Bagi mereka wall mereka hak mereka. Oke la. Memang betul pun. Tetapi tengok pada isu juga la. Contohnya ko upload gambar bogel ko then orang tengok, so ko rasa wall ko hak ko lagi ke? Benda terpapar di dunia online. Bila orang share gambar bogel ko di wall mereka pula, boleh pakai lagi ke term wall ko hak ko?

Sama juga la macam bebudak gay neh. Oke la. Ko melayu. Ko muslim. Dan ko gay. Jadi ko dah sedia faham ko gay. So? Perlu ke ko mengaku ko gay? Maksud aku perlu ke ko melancarkan page gay untuk mencari kenalan2 gay? 

Kenapa nak paparkan ia di facebook? Kenapa perlu kumpul member2 gay? Untuk terus menjadi gay? Untuk mendapatkan sokongan? Untuk lihat seramai mana yang bernafsukan gay? Ataupun sebab sama2 nak membantu untuk mengubati dan memimpin mereka ke arah kebaikan?

Benda2 macam neh sebenarnya kalau ko sorok2 pun takde sapa nak heran. Ia aib. Ia berdosa. Bahkan ia tak relevant untuk dipertontonkan kepada sesiapa pun. Kalau rasa diri gay, sakit dan sebagainya. Pergi cari rawatan untuk memulihkan diri sendiri. Takpayah la dok canang2 di fb lepas tue dah kantoi marah orang buka aib lue. Padahal lue sendiri yang cari.

Bukan apa, budak2 gay neh kadang2 buat kita rasa meluat dan loya la. Nak jadi gay sekalipun takpayah nak berbangga2-an di facebook la weh. Pula tue jenis berkawan dengan puak2 dia je. 

Bila orang bagi nasihat sket macam2 dikatanya. Tutup minda sendiri. Bila dah memilih kawan2 yang sehaluan dia je macam mana nak berubah ke arah kebaikan? Mesti la semakin sukar pasal sendiri pilih untuk semakin hanyut. 

Apa pun tak boleh la puak2 neh. Nasihat aku, aku neh takde la baik mana. Tetapi benda2 gini aku tak buat. Dan aku cadangkan biar seteruk mana sekalipun penyakit gay korang tue.. takpayah la dedahkan di fb. Buat page ke group ke apa ke takyah arh. Nanti kena hack lue gak yang malu.  

Ko tak kenal seme orang di fb kan? So buat apa cari penyakit untuk malukan diri sendiri? Betul tak?

 




Nota : Gambar2 ini merujuk kepada satu page gay.. rujuk sini.