t>

Breaking News

Gambar-gambar sambutan Ambang Tahun Baru 2013 bersama Ustaz Azhar Idrus.

Ada yang mempersoalkan. 

Apa relevantnya sambut tahun baru? 

Kan yang tue bukan budaya orang islam? Itu kan sambutan yang tiada kaitan dengan Islam. Yang sebenarnya himpunan pada malam semalam adalah alternatif kepada himpunan konsert yang turut diadakan pada malam yang sama. 

Pengisian program pada malam semalam berbeza dari pengisian konsert2 ambang tahun baru 2013. Orang kata alternatif. Yang konsert tu awak tak bising, yang ceramah agama neh awak bising pula. 

Jika kita pandang dari sudut yang positif, memang bagus pun program yang dianjurkan oleh kerajaan negeri selangor. Kadang2 mereka neh nak keluar. Nak sambut juga. Bila ada program2 seperti ini mak bapa boleh bawa dan suruh anak2 mereka ke program ustaz untuk sambut tahun baru daripada leka di konsert2. Kan positif disitu?

Untuk ubah mentaliti masyarakat pun, kita tak boleh buat secara mendadak. Kena step by step. Usaha yang dipupuk oleh kerajaan selangor adalah positif daripada mengalakkan muda mudi ke konsert yang merepek tak tentu hala oke.

Berikut antara gambar2 yang disnap dalam program malam tadi ;















Kahadiran mencecah 120,000 menurut apa yang dilaporkan oleh media online. Antara aktiviti yang dianjurkan ialah solat berjemaah maghrib dan isyak. Di samping itu program dimeriahkan dengan kehadiran celebrity tempatan seperti Aziz M Osman, Diana Amir, Abby Abadi, Kamal Adli dan Malek Noor. 

Sumber  gambar dari harakah, ping busuk dan selangorku.