t>

Breaking News

Presiden Filipina Dalang Kekacauan Di Lahad Datu?


Bodoh.

Siyes aku nak cakap bodoh pada sesetengah warga negara malaysia neh. Terutamanya kepada penyokong2 UMNO dan BN. Memang BODOH dan tak boleh pakai. Senang2 je dipergunakan oleh media manila dan filipina. 

Dorang punya la menyalak tak henti2 menyalahkan dsai dan pembangkang dalam insiden lahad datu. Dorang menyalak sejurus media filipina mengatakan bahawa maklumat perisikan menyatakan bahawa pembangkang antara punca tercetusnya kekacauan di lahad datu.

Lepas berita tue tersiar bertubi2 la media kerajaan dan bloggers mereka mainkan isu tersebut. Pada dorang ini point nak salahkan pembangkang. Lebih tepat ini point nak salahkan anwar ibrahim. Padahal dorang tak sedar yang DORANG SEMUA DAH TERMASUK DALAM PERANGKAP KONSPIRASI PRESIDEN FILIPINA. TERMASUK DALAM LAKONAN DAN SANDIWARA PRESIDEN FILIPINA TERHADAP MALAYSIA.

ALAHAI.

BODOHNYA.

Buta2 kena tipu la lue.

Meh sini aku story sket.

1. Sabah telah lama menjadi pertikaian antara malaysia dan filipina. Bahkan ketika zaman sebelum merdeka dulu.

2. Namun Sabah menjadi sebahagian dari Malaysia setelah punggutan suara di lakukan, Sabah memilih mahu bersama2 Malaysia kerana Malaysia ketika itu majoritinya penganut islam. Sabah tidak mahu bersama2 filipina yang majoritinya penganut kristian.

3. Punggutan suara itu ataupun dinamakan sebagai suruhanraja cobbod adalah punggutan suara yang sah dan mewakili pendapat dan pendirian mereka2 yang tinggal dan lahir di sabah ketika itu.

4. Filipina tidak dapat menerima hal tersebut. Pada mereka, kesultananan sulu telah menjadi hak filipina dan sabah milik kesultanan sulu jadi ini bermaksud sabah mereka punya. Rujuk sini. Hansard Parlimen adalah bukti, warga sabah dah lama merasai kebimbangan ini.

5. Bahkan mereka melakukan pelbagai perkara/tindakan termasuklah memusuhi malaysia semata2 mahu dapatkan sabah. Dulu pernah tersebarnya satu cerita bahawa filipina siap ada misi khas untuk merampas sabah. 

6. Sebab tue la kedutaan mereka [filipina] kat sabah tue lambat dibuat. Sebab inilah konfliknya. Filipina benar2 beranggapan sabah hak mereka. Nak bawa pergi ICJ, nak heret UN, sedangkan UN sendiri iktirafkan sabah ialah malaysia dan malaysia ialah sebuah negara yang sah.

7. Mereka bahkan menulis dalam buku sejarah mereka bahawa sabah ialah hak mereka. Mereka tak boleh terima. Mereka disogokkan cerita oleh kerajaan mereka bahawa sabah hak filipina. Rujuk sini Baca apa yang warga2 filipina cakap, pasal buku teks tue pun ada.

8. Jadi bila tercetusnya insiden keganasan di lahad datu, mereka amek kesempatan untuk laga2kan rakyat malaysia. Mula2 mereka tuduh najib. Lepas tue mereka tuduh pembangkang. Yang puak2 partisan neh taksub sangat. Kerja depa bergadoh je la salahkan sesama sendiri. Tak sedar presiden filipina tepuk tangan dan kaki makan kuaci depan tv gelakkan kebodohan sesetengah rakyat malaysia yang gila babi.      

9. Mungkin puak2 umno neh lupa, filipina tue negara kristian. Negara yang mereka benci, eh silap, agama yang mereka benci sangatkan tue. Jadi kenapa pula mereka boleh tetiba terheret dan terpercaya dengan konspirasi dari presiden filipina?

10. Dan tetiba pula manila berbaik2 dengan puak2 militan islam, yang mereka anggap pengganas dan penjenayah di bumi sendiri, eh tetiba plak nak bagi sokongan moral... dan apa seme tue. Dalam paper mereka cakap mereka akan bantu puak2 sultan kiram untuk dapatkan kembali sabah atas nama undang2.

11. Dan dalam paper malaysia mereka cakap mereka akan bantu malaysia halau penceroboh2 tue keluar dari malaysia.

12. Eh apa benda nya tue? Yang mana satu ko nak bantu neh? Malaysia ke puak2 ko?

13. Jadi kat sini dah nampak dah.. dah nampaknya bagaimana filipina punya sikap.

14. Aku tak berapa nak salahkan filipina. Ini peperangan. Saiko waiko maiko apa seme jadah memang antara strategi mereka. Yang bodoh tue puak2 yang terjebak. Lebih tepat puak2 UMNO yang terjebak. Dasar si bodoh.

15. Tak pasal2 krisis lahad datu bertambah melarat bila pemimpin2 negara dok fikir eh betul ke anwar dalang, eh camne nak buat neh, eh betul ke najib dalang, eh konspirasi, lakonan, sandiwara dan blablabla.

16. Sambil filipina attack melalui gilera, depa attack gak politik dan pemerintahan malaysia, bagi seme kelam kabut apa seme.

17. Tapi filipina neh pandai, bila time keturunan sultan sulu serang kita, depa sebut sulu, heir of sulu and blabla. Tapi bila depa nak tuntut sabah, depa larang puak2 sulu tue disebut sulu, jangan disebut sulu, sebut filipina sebab sulu tue sebahagian dari filipina. Eh mana boleh. Kalau dah filipina maka filipina la yang attack malaysia.

18. Jadi kat sini apa2 benda yang menampakkan depa jahat, keji, buruk dan sial, mereka sorokkan. Benda yang menampakkan depa baik, alim, suci dan bagus yang amat, depa beria2 promotekan. Ahh macam pihak yang biasa ku kenali pula.

19. Jadi sudah sewajarnya untuk kita rakyat malaysia bersatu ahti fack kerajaan filipina neh. Mereka memang bangsat yang cuba merosakkan negara kita. Yang lebih keji ialah fack penyokong2 UMNO yang mudah sangat terjatuh dalam permainan negara luar. Dasar si bodoh.

20. Lainkali jangan main tangkap muat je seme laporan2 depa. Depa memang sengaja wujudkan macam2 andaian untuk kita bercakaran.  Niat pakatan rakyat yang mahu berunding dengan kerajaan, yang mahu duduk semeja dengan kerajaan, agar kita sama2 sepakat selesaikan konflik lahad datu haruslah diambil positif oleh kerajaan malaysia.

Jangan lupa, yang terkini si presiden filipina sekali lagi menimbulkan kenyataan yang meragukan. Kenapa? Sebab insiden lahad datu dah nak selesai. Dia dah cuak la tue. Ingatlah, pihak yang paling banyak dapat manfaat jika sabah di tawan sulu, bukan pembangkang atau kerajaan tetapi si filipina tue hah. 

Hentikan tuduh menuduh dan andaian tidak berasas ini. Hentikan diri sendiri dari terjebak dalam konspirasi, ya konspirasi.. konspirasi filipinaaz