t>

Breaking News

'Datuk Seri' yang dikehendaki dilihat bersama Najib.



Semalam media melaporkan, polis mencari seorang lelaki bergelar Datuk Seri bagi membantu siasatan berhubung kes yang berkaitan Operasi Daulat.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata Muhammad Ridzwan Sulaiman, dengan alamat terakhir di Georgetown, Pulau Pinang amat dikehendaki bagi membantu siasatan dan diminta segera menyerah diri di mana-mana balai polis berhampiran.

Beliau berkata Muhammad Ridzwan, yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan, berpangkalan di Pulau Pinang dikatakan tidak terlibat dengan pengganas tetapi boleh membantu dalam kes berkaitan Operasi Daulat.
Sumber : HD



Berita sebelumnya rujuk sini.

Kalau kita gunapakai konsep pemikiran penyokong2 UMNO ;

1. Dikehendaki PDRM = musuh negara.

2. Bergambar sekali = bersubahat / ada hubungan.

Kalau yang bergambar itu adalah pemimpin2 PR, kalau yang dikehendaki itu ialah pemimpin2 pr ataupun individu2 yang mesra PR korang boleh lihat bagaimana mereka akan spin isu neh habis-habisan untuk memperlihatkan PR di pihak yang salah dan bermasalah.

Nasib baik la akal kita bukan macam akal mereka.. kita sedar bergambar sekali tak semestinya mengambarkan apa2. Apatah lagi pemimpin2 ialah public figure.. memang ramai ah nak bergambar dengan mereka. Bukan isu. Duduk dalam satu majlis yang sama pun bukan isu. Tapi sejauh mana penyokong2 UMNO boleh berfikir seperti ini kalau ia melibatkan pemimpin2 PR? Terus jatuh hukum seolah2 melakukan kesalahan besar lagi la ada..

Yang terkini pula ;
Dlm radio sinar tadi aku dengar individu bergelar 'Datuk Seri' yg dicari polis tu tak ada kena mengena dgn pengganas sulu. Laporan sebelum nie kata dia diburu polis. Tak sampai 24jam format berita dah berlainan. Nampaknya Najib tetap sesuci embun pagi.

Lagi ditacap2 lagi orang sangka bukan2. Patutnya biarkan je kalau tak bersalah atau takut disalahtafsir..? Tue la pandai buat kat orang.. bila kena kat diri sendiri tahu pula nak rasa cuak.. nak tengok apa kata utusan dan tv3.. taknak siarkan ke ? Atau nak tunggu dia bergambar dengan Anwar Ibrahim baru nak bikin panas?

Hehehe...