Penjelasan Kenapa Perlawanan Pahang VS JDT Di Tunda. - SEBARKAN.

Kepala hotak Soz Cyili on Wednesday, May 29, 2013

Ini ada petikan dari salah seorang saksi yang berada di stadium Darul Makmur semalam. Penjelasan dia mewakili persekitaran diri dia la kan. Tak semestinya terpakai untuk fans JDT. Tapi memang ramai ah yang update bagitau JDT taknak keluar. Alasan tak selamat konon nya.

Sampai polis kena buat pengumuman rasmi semata2 nak puas kan ahti JDT. Lepas polis dah buat annoucement pun dorang tak keluar.

Apa lagi JDT mao?

Baca bawah sat ;

Admin berada di tempat kejadian.. Pada mulanya situasi terkawal.. penyokong pahang yang ramai melimpah ruah, sudah mula memberi kerjasama dan tiada lagi mana2 penyokong yg berada di atas trek.. Pihak stadium mengucapkan terima kasih kepada kedua2 penyokong kerana memberi kerjasama..

Pada pukul 9.45mlm pemain pahang mula memasuki padang dan bersedia untuk bermain.. selepas itu giliran pengadil masuk padang.. tapi pasukan JDT tak masuk-masuk lagi ke padang selama 15 minit sehingga membuatkan penyokong Pahang berang terpaksa tunggu lama.. Pemain Pahang dan pengadil yang tunggu di situ seperti buat bodoh je tunggu lamanya dan penyokong sudah tidak sabar untuk menonton.. situasi terkawal ketika ini.. tetapi penyokong kelihatan berang kerana pasukan JDT belum masuk Padang lagi di saat pengadil dan pasukan pahang sudah bersedia..

Selepas itu, seorang pegawai polis jalan-jalan mengelilingi stadium memberi tanda bagus kepada penyokong pahang dan itu menandakan perlawanan selamat utk dijalankan..

Apabila pegawai polis itu lalu didepan Penyokong JDT, entah apa yang tak kena di atas tempat duduk penyokong JDT yang secara tiba-tiba baling botol plastik di luar stadium.. rupa-rupanya ada kejadian baling batu dari luar stadium sehingga terkena salah seorang dari penyokong JDT.. Lalu penyokong JDT merusuh keluar beramai-ramai ke padang sebagai tanda tidak berpuas hati dengan sistem keselamatan di stadium..

Ketika ini penyokong Pahang yang berada di stadium kelihatan tergamam dengan tindakan penyokong JDT yang merusuh keluar ke padang di stadium.. Ini bukan salah mereka kerana mereka tidak baling batu.. Mereka cuma terkejut dan tidak puas hati dengan kejadian baling batu itu..

Yang baling batu ialah orang yang berada di luar stadium.. (tak pasti siapa orangnya, mungkin penyokong pahang atau orang lain yg berada di luar stadium). - ini puncanya sebenarnya kejadian di stadium sebentar tadi.. 

Maka, perlawanan terpaksa ditangguhkan kerana situasi tidak terkawal lagi.. Penyokong Pahang berang lalu masuk ke padang kerana tidak puas hati dengan penyokong JDT kerana menangguhkan perlawanan.. Penyokong Pahang yang lain sudah mula naik angin lalu berlaku pergaduhan dengan penyokong JDT..

kesimpulannya, pihak Stadium dan pengurusan GAGAL dalam aspek keselamatan.. Kucing pun boleh berak.. Ini adalah malam yang cukup mengecewakan penyokong Pahang dan JDT yang mahu menikmati perlawanan separuh akhir Piala FA...

Via Harimau Malaya

Kucing tue juga dah popular dalam sekelip mata. Siap jadi bahan lawak beb. 


Aksi panas kucing yang sempat dirakamkan sebelum tersebar di alam maya ;



Antara gambar insiden kekecohan yang berlaku di Stadium Darul Makmur malam tadi ;









Kat bawah neh plak aksi panas kucing yang menyebabkan jadi bahan gelak tawa orang ramai. Rakaman neh akan tersimpan dalam arkib sejarah dan diperkatakan oleh kita sampai bila2. Tahniah kucing, anda owesome.

Wkakaka..


 

Satu lagi video mengenai insiden pergaduhan sesama penyokong malam tadi.. klik sini sebab tak boleh nak embed. Nampaknya ini la sejarah aksi penyokong yang paling ganas pernah berlaku di Malaysia. Siap baling batu, dan baling batu dengan slumbernya tanpa memikirkan risiko mungkin ada orang mati kot2 kena batu kat tempat2 sensitif seperti di kepala ke.

Hadoi.

Ini perlawanan menyepak bola atau perlawanan membaling batu?

Pfttttt

CHANCE for you to save up to 50% on hotels for your next holiday!

 

Followers

Readers