Kanak2 Yang Hilang Disahkan Mati - Tolong Delete Gambar Kematian Itu.

Sebelum neh di wassap tersebarnya satu laporan polis. Ibu kepada kanak2 itu membuat laporan polis akan kehilangan anaknya. Kes kehilangan dikatakan berpunca dari isu hutang. Kes bermotifkan dendam la senang cakap.

Rujuk laporan polis tersebut ;


Then, kita terima satu lagi laporan menerusi wassap. Kanak2 yang hilang itu rupanya telah pun mati dibunuh. Agak kejam. Disertakan dengan gambar apa semua. Tak sanggup lahai nak mengadap gambar macam tue. Persoalannya, apa yang tersebar di wassap biarlah kekal di wassap jika tiada keperluan untuk sebarkan di laman media sosial, betul tak?

So sekarang neh gambar yang memilukan itu telah pun tersebar di merata2. Antaranya.


Anak mati dibunuh bukan perkara yang seronok untuk dihadapi oleh kanak2 ini. Then buka internet nampak pula gambar anak sendiri dalam keadaan macam tue. Apa agaknya perasaan kedua ibu bapa tersebut ek?

Ada beberapa perkara. Satu perihal gambar. Kita yang tengok pun rasa tak seronok. Then gambar itu juga kurang manis dipertontonkan. Budak dah arwah. Cover2 sikit ma kalau nak sebar sekalipun. Ini setempek ko letak gambar takde cover. Fikirlah. Tak rasa sensitif ka bila sebarkan gambar2 seperti ini? Then bayangkan tengah2 ko sebarkan lepas tue ada plak komen2 yang menyalahkan mak la bapak la apasal berhutang la kan dah mendapat la dan blablablabla lagi la.. tak fikir ka sekarang neh rambut lain2 warna, jari lain2 bentuk, pemikiran pun ada macam2 jenis, komen pun tak semestinya semua bersimpati juga. Ada juga yang akan mengutuk2 ibu bapa tersebut.

Kita biarkan polis dengan tugas mereka. Biar mereka siasat. Biar mereka selidik. Kita jangan lagi sebarkan gambar2 tersebut. Pada yang dah sebarkan tue pakat2 delete la masing2. Ia terlalu menyedihkan. Tak patut kita sebarkan dalam keadaan tidak bertapis.

Apa pun salam takziah untuk kedua2 ibu bapa yang kehilangan anak kesayangan mereka. Malang tak berbau. Kita tak sangka pula kes dendam boleh menjurus sampai meragut nyawa budak2 yang tidak berdosa. Yang buat hutang orang lain, orang lain yang ko kacau ** perlu dipastikan kesahihan nya.

Orang macam neh, kalau dah sampai sanggup bunuh kanak2 memang dah masuk tahap tak waras sepenuhnya. Kita minta polis segera tahan penjenayah tersebut. Bunuh dibalas bunuh. Hanya mati hukuman yang setimpal untuk si pembunuh.

Sekian.

Share this :

Previous
Next Post »