MAIP Mahu Penjarakan Maknyah, Pengkid - Respon Maknyah Bila Baca Berita Ini..


Sebenarnya cadangan memenjarakan maknyah, pengkid dan pondan dan sebagainya aku agak separuh bersetuju. Setakat penjara aje takan selesaikan masalah. Lebih baik bawa dorang kembali ke pangkal jalan. Maknyah2 neh nampaknya tak sedar diri yang dorang tue sebenarnya LELAKI. 

Terperangkap dalam permainan nafsu yang tak berkesudahan. Sudah la lelaki. Lepas tue paksa diri tipu diri sendiri bahawa mereka itu ada sifat kewanitaan. Siapa kata hanya wanita aje berhak memiliki sikap lemah lembut? 

Nabi pun memiliki sikap lemah lembut. Adakah Nabi seorang wanita? Tak juga. Nabi masih seorang lelaki. Jadi mana2 lelaki yang merasakan dia ada sikap lemah lembut, penyayang, pengasih, tidak suka bergaduh, memaki hamun dan sebagainya jangan rasa bahawa korang tue semua nya lembik dan sepatutnya menjadi seorang wanita. Sebaliknya ingatla bahawa Nabi pun ada kesemua sifat2 di atas dan masih mampu menjadi seorang lelaki sejati. Gila betul la orang yang tentukan jantina berdasarkan sikap manusia. Jantina ialah jantina. Sikap ialah sikap. Sikap tidak menentukan apa jantina sepatutnya yang kita miliki. Begitu juga sebaliknya.

Berbalik kepada isu maknyah tadi.

Sebenarnya kat negara kita. Maknyah memang membawa pengaruh yang buruk meskipun bukan la semua maknyah2 itu mempunyai kelakuan yang buruk. Ada maknyah yang betul2 tak kacau orang. Pada anggapan dia la. Dia belajar elok2. Kerja elok2. Tak kacau org. Bantu orang. Bantu keluarga. Tapi dia berpakaian macam wanita. Operate sana sini. Dia rasa apa yang dia buat tue betul. Selaras dengan kehendak Islam. Selagi mana dia bersolat, bertudung dan tak pakai seksi. Tapi sayang. Anggapan dia ternyata salah. Kalau dah dilahirkan lelaki dan ada tuttt tue maksudnya ko tetap la lelaki. Ko pakai tudung bagai ke tutup aurat sekalipun ko tetap la lelaki. Allah lahirkan ko sebagai lelaki, dan ko ubah fitrah asal ko, maka ko tetap la berdosa. Ko pakai tudung pun tak guna kalau ko tak bersolat jumaat. Solat jumaat wajib untuk lelaki. Pakai tudung tak wajib. So ko buat benda tak wajib dan tinggalkan benda wajib, ko rasa ko berdosa ke tak? 

Jadi maknyah2 neh tak faham. Dia ingat kita anti dia. Padahal kita bukan anti dia or benci dia. Tapi kita anti dia sebab dia merosakkan diri dia. Bila sorang buat, dan kita tak perangi benda tue maka ramai la yang akan buat. Sekarang neh berapa ramai punya maknyah seluruh Malaysia? Aku tengok pun takut. Aku tak nafikan aku ada kenalan maknyah. Dorang memang baik sesetengahnya. Tapi beb, benda salah tetap salah. Kawan ke apa ke tetap tak boleh la sampai langgar ketetapan yang Allah dah nyatakan secara terang lagi jelas. Walaupun ko tak pakai seksi dan sebagainya, ko ubah fitrah asal diri ko sendiri itu pun merupakan satu perkara yang dilarang keras oleh agama. Ko fikir ko tak kacau orang tapi ko silap sebab ko dah buat kekacauan yang maha besar. Ko ubah kelangsungan hidup manusia. Lelaki dengan lelaki nak beranak macam mana? Manusia tak perlu ada generasi pelapis ka? Atau lepas neh kita gunakan bayi tabung uji? Lelaki sampai mampos pun tak boleh hasilkan ovum dan tak boleh ada rahim. Betul?

Itu baru yang tak pakai seksi.

Yang pakai seksi lagi haru.

Sudah la perasan wanita. Pakai seksi lagi. Nak bagi lelaki tergoda dengan tubuh badan kau. Ko rasa itu menepati kehendak Islam ke?

Ko tak rasa ko sebijik macam pelacur ke?

Kenapa perlu pakai seksi untuk tarik perhatian orang?

Betul ke ko jadi wanita disebabkan naluri keinginan ko (konon2nya ko ada naluri kewanitaan) bukan disebabkan naluri kenafsuan ko yang nak beromen dengan lelaki2? Nak beromen dengan lelaki2 ko rasa lelaki2 takan tertarik dengan ko sebab ko pun lelaki juga so better ko jadi wanita maka dapatlah ko beromen dengan lelaki2. Macam tue ka?

Ah gila. Direct pula soalan aku kat dorang.

Jadi kalau ada di antara ko yang simpati gila babi kat maknyah2 neh sebenarnya kena tengok juga cara maknyah2 neh berfikir. Yang bab khunsa tue aku tak nafikan. Ada dua jantina. Dan dia diberi pilihan nak jadi apa. Yang tue kita abaikan. Sekarang kita persoalkan bab seseorang yang memang dah terbukti berjantina lelaki tulen trang trang trang tetapi sibuk beria2 nak jadi wanita. Kenapa?

Kalau dorang cakap kerana naluri kewanitaan, adakah naluri kewanitaan korang menyuruh korang pakai skirt pendek, baju jarang2, tunjuk seksi depan orang dan make up tebal2?

Ko tengok berapa ramai punya perempuan2 di luar sana bukan saja tak pakai seksi bahkan make up pun belum tentu.

Dorang takde naluri kewanitaan ke?

Dorang lagi dah sah2 terbukti seorang wanita tulen.

Make up, pakai seksi, rambut panjang, berperang lagi, bukan sebahagian naluri kewanitaan. Lebih kepada naluri kenafsuan semata2. Kalau ia merujuk kepada seorang lelaki yang perasan gila babi bahawa dia seorang wanita.

Berbanding wanita. Bila mereka make up, berhias dan sebagainya, ia bukan kerana naluri kewanitaan. Tetapi lebih kepada nak menjaga penampilan diri agak nampak kemas dan lawa. Jangan la gunakan alasan bahawa lelaki2 ini ada naluri kewanitaan maka mereka terpaksa jadi wanita. Ada sifat2 kelembutan wanita maka beria2 nak jadi wanita. Semua alasan2 bangang tue usah kata manusia, syaitan pun tergelak terkekeh2. 

Pasal apa? Pasal ada juga manusia bangang yang ikut kata2 hasutan mereka. Nafsu, ko sendiri ada. Syaitan hanya pendorong. Sebab tue bila ko meroyan buat benda mengarut, ko yang masuk neraka. Syaitan memang duduk dalam neraka. Dia balik ke tempat dia, ko balik ke tempat setan. So tak faham2 lagi kenapa orang kata mak nyah dan sebagainya ikut nafsu setan?

HAHAHAHA..

Apa2 pun. Aku bukan la nak bermusuh dengan maknyah apa semua. Aku harapkan dorang dapat kembali ke pangkal jalan. Tiada apa2 hujah pun yang membenarkan tindakan korang ubah jantina asal. Percayalah cakap aku neh hah.

Share this :

Previous
Next Post »