Surat Guru Disuruh Bekerja Dalam Program Isteri Wakil Rakyat BN Tersebar

Pelik aku.

Dua perkara yang aku rasa pelik. Pertama program ini sendiri. Tak sangka rupa-rupanya kita ada program isteri2 wakil rakyat BN kat negara neh. Kelakar la juga kan. Harap2 tidak la membabitkan dana dari rakyat. Dan kalau ia babitkan dana rakyat pun biarlah hasil derma orang ramai yang sedar akan kewujudan program neh sendiri. Dan bukan nya melalui jalan belakang.

Kedua. Part cop. Kenapa pula sekolah terbabit dalam program neh? Aku tak faham. Apa kaitan guru2 dengan isteri2 wakil rakyat BN kat sini? Aku tak pasti la sejauh mana kebenaran nya guru2 dipaksa untuk hadir bagi menjayakan program tersebut seperti yang tersebar sekarang neh tetapi andaikata benar la guru2 dipaksa terlibat (kerja) aku berharap kementerian terbabit tolong jawab sikit.

Kenapa pula guru2 harus diterlibatkan dalam program yang bukan atas nama kementerian? Nama program ke majlis2 isteri wakil rakyat BN. Berunsurkan politik kot.
 
Lihat surat ;


Aku curious bab cop tue.

Sekolah Tun Fatimah?

Dan aku tak nampak plak ada tanda2 paksaan melalui surat neh. Mungkin melalui cara lain yang aku tak dapat lihat kat sini. Tetapi bagi aku ini program neh cuba diperlihatkan seperti program kerajaan negeri. Tetapi nama program? Hehe..

Dan siyes aku cakap, kalau dah nama program macam neh sah2 tak layak la gunakan duit kerajaan kan? Lue fikirlah sendiri.

Sumber : sini.

Share this :

Previous
Next Post »