Satelit China Pula Kesan Objek Berkaitan #MH370

Berita baru masuk.
Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin hari ini mendedahkan satelit China telah menjumpai objek yang berkemungkinan serpihan daripada pesawat MH370 yang hilang di Lautan Hindi.

Menerima maklumat itu semasa taklimat hariannya petang ini, Hishammuddin yang juga menteri pertahanan berkata objek itu berukuran 22 meter panjang dan 30 meter lebar.

Beliau menambah bahawa maklumat itu disampaikan kepadanya oleh kedutaan China di Kuala Lumpur dan kerajaan China akan membuat pengumuman mengenai perkara itu lewat hari ini. -MKINI-

Objek2 ini pada aku la kan, ia timbul tenggelam timbul tenggelam angkara arus.

Korang cuba tengok gambar kat bawah neh sat ;


Tue dia.

Perbandingan yang cukup jelas untuk beri kefahaman kepada kita mengapa operasi menjejaki pesawat MH370 sukar andai benar ia terhempas di lautan. Ini satu operasi yang sangat sukar meskipun melibatkan pelbagai peralatan canggih dari 14 buah negara (setakat ini).

Tue sebab. Objek yang kejap terampung kejap tenggelam tue pun dah makan berhari2 nak jejak. Ini kan pula kalau benda tue benar2 tenggelam ke dasar laut. Lagi la haru.

Dalam perkembangang yang berkaitan, pihak kerajaan kita telah ;

1. Membatalkan sidang media berkala (yang dijadualkan setiap hari) bermula esok. Maknanya tidak akan diadakan sidang media seperti petang2 sebelumnya. Dan sidang media hanya akan diadakan jika terdapat penemuan / info yang penting. Sebaliknya mereka hanya akan edarkan kenyataan yang bertulis.

2. Lokasi untuk sidang media seterusnya juga berubah. Daripada hotel Sama-Sama ke PWTC kerana menurut menteri disitu ada serba kelengkapan yang memenuhi keperluan semua pihak media.

Dan tadi di China ;
"Kerajaan Malaysia menipu kita. Mereka tidak berani berdepan dengan kami. Kerajaan Malaysia adalah pembunuh terbesar," jerit seorang ahli keluarga di taklimat itu .

Pegawai Malaysia Airlines mengadakan taklimat setiap hari kepada keluarga penumpang terbabit tetapi reaksi hari ini adalah antara yang paling panas.

"Kerajaan Malaysia, beritahulah kita yang benar! Pulangkan orang-orang yang kita sayangi!" jerit seorang ahli ahli keluarga.

"Kami tidak boleh menanggungnya lagi... Mereka menawarkan kami pampasan, tetapi kami telah kehilangan seluruh keluarga kami.

"Mereka tidak boleh hanya memberitahu kami untuk datang atau pergi sesuka hati mereka. Kita akan tunggu di sini. Jika mereka tidak datang, kami tidak meninggalkan tempat ini," kata seorang wanita lain -MKINI-

Tue dia.

Kena tuduh pembunuh pula dah.. sabar aje la. Aku rasa ini masa terbaik untuk kerajaan kita muhasabah diri. Aku tak kata tuduhan itu benar ye tetapi aku nak bagitau sepertimana rakyat di negara ini menderita akibat daripada pemerintahan tidak adil oleh BN dan seringkali kami rasa sakit ahti sebab dituduh2 melakukan sesuatu yang kami tak buat seperti itulah yang kamu sedang alami sekarang.. rasanya situasi ini dah cukup jelas untuk membuktikan apa yang kamu buat pada rakyat, kamu dapat balik. Sekarang 1 dunia memerhatikan cara BN mentadbir. Adakah itu tidak cukup lagi untuk membuatkan pemimpin2 rasa INSAF? 

HAHAHAHA..

Oke, sambung balik topic asal.

Dengan satu lagi penemuan objek oleh satelit China, kita berharap tak lama lagi misteri kehilangan MH370 dapat dirungkai.

Share this :

Previous
Next Post »