Wajah Suspect Buang Alquran Dalam Tandas Tersebar Di Wassap!



Semalam kecoh rakaman beberapa gambar dan cctv yang tersebar mengenai beberapa lelaki yang memecah masuk ke dalam 3 buah masjid yang berbeza untuk lakukan sabotaj dan perbuatan khianat.

Apa yang mereka buat sejurus berada dalam masjid ialah ;

1. Selerakkan Alquran, yassin dan buku2 agama yang berkaitan.

2. Ambil Alquran dan letakkan dalam mangkok tandas dan dalam bilik air.

3. Baling, pijak dan sepak Alquran (berdasarkan rakaman cctv).




Insiden tersebut mendapat perhatian rakyat di negara ini memandangkan hari ini dijadualkan berlangsungnya perbicaraan kes kalimah Allah. Isu yang kontroversi membabitkan penggunaan kalimah Allah oleh penganut kristian di bible dan The Herald. Maka, ada yang beranggapan kejadian ini mungkin cubaan untuk sabotaj pihak2 tertentu.

Apapun menurut info yang aku terima ;

1. Suspect lelaki melayu.

2. Mungkin beragama Islam.

3. Menghadapi masalah mental.

4. Suspect sentiasa rasa nak koyak2kan Alquran dan pernah lakukan perkara tersebut beberapa kali sebelum ini di rumahnya.

5. Suspect akui dia melakukan kerja (sabotaj di beberapa masjid) seorang diri.

Walaupun kita melihat ada 2 atau 3 lelaki yang pecah masuk ke dalam kawasan masjid namun yang melakukan perbuatan khianat tu sorang je. Tak dapat dipastikan kenapa 2 yang lain ikut sama..

Apa pun bagi yang dah tengok gambar suspect tu di wassap dah tengokla. Bagi yang belum, biar tunggu polis buat pengesahan dulu. Satgi sebar punya sebar alih2 fitnah. Lagi naya.

Hihi.

Kita tunggu laporan polis k.

Share this :

Previous
Next Post »