Asal Usul Gelaran Anjing Untuk Polis Adalah Dari Kesultanan Johor?

WOWW..

Adakah ini peristiwa nya?

Peristiwa yang menyebabkan ada sesetengah pihak mengelar ataupun melabel polis2 negara sebagai anjing disebabkan ikut ataupun tunduk membabi buta terhadap arahan2 pihak atasan termasukla yang karut marut.

Kita imbas kembali sejarah yang berlaku pada tahun 1993 ;


Ayat dia ;

"Hei anak anjing, polis ini memang anjing. Kalau bagi rasuah tak tangkap, tapi kalau tak bagi duit, salah kecil pun nak tangkap".

Ex sultan Johor yang dah pun meninggal dunia pada tahun 2010.

Anjing situ, anjing sana, anjing sini, anjing semata2. Haha.

Sudahlah polis tersebut dipanggil anjing banyak2 kali, kena pula jaga ladang anjing selama 5 jam. Mesti dia trauma disebabkan peristiwa tersebut. Bayangkanlah, selepas peristiwa tersebut dah berlalu hampir 34 tahun (kiraan dari tahun 1993) dia masih tak boleh melupakan peristiwa tersebut. 

Agak2 korang, apa la yang terjadi dengan kes tersebut selepas ia dilaporkan secara berleluasa di media2 arus perdana ketika itu?

1. Adakah disiasat dengan telus?

2. Yang terlibat dihukum ataupun tidak? (tak kira bab lucut jawatan TMJ sebab tue hukuman oleh keluarga secara peribadi, lagipun time benda neh kecoh dia dah jadi sultan johor)

3. Bagaimana pula dengan nasib pesara polis tersebut? Adakah berhasil menerima pengadilan ataupun tunduk atas tekanan kerana lawan dia seseorang yang berketurunan raja yang mana ada rakyat di negara neh mengangkat raja secara berlebihan sehingga martabat Allah pun kalah wooo..

Haha.

Aku tatau follow up kisah tersebut. Yang aku baca kat Rejimen Anarki rujuk == sini 
Ini adalah petikan Berita Harian pada tahun 1993....

Isunya, berhala sultan Johor yg mati pada 2010, sultan Iskandar Mahmud bin sultan Ismail telah kurung anggota polis dalam kandang anjing... 

berhala Iskandar dilucutkan jawatan sebagai TMJ(tengku mahkota Johor) dari 1961 sehingga 1981(20 tahun) sebab perangai dia yg biadap dat takde akhlak.....kemudian sebelum bapak dia mati, dia rampas kuasa dari adik dia, tengku Abd Rahman yg waktu itu adalah TMJ pada 1981 dan bila bapak dia mati, dia terus isytihar diri dia jadi sultan...

Tahun 1970an dia bunuh orang, didapati bersalah tapi kes ditutup...tahun 1980an dia bunuh kedi golf,tp dilepaskan... anak dia yg sekarang ni sultan Ibrahim pon ada kes bunuh orang pada awal 1980an...pendek kata, perangai kerabat sultanJohor ni memang species BUNUH ORANG,MABUK KONGKEK !

Bila kita lawan berhala sultan, maka macai2 dan balaci kata kita kurang ajar...tapi bila sultan culik anak bini orang untuk dirogol, bunuh dan pukul orang langsung takda tindakan....... mcm ni kononnya nak tegakkan keadilan ???

keturunan sultan Johor memang kaki pukul orang, pembunuh dan perogol...JMF jadi balaci suruhan..polis dan mahkamah jadi barua.....kepada penjilat bontot berhala, cuba la pikir pakai otak, takkan orang mcm ni korang nak lantik jadi ketua agama???
-RA-

Yang buat aku terfikir2..

Apa maksud dia bagi rasuah tak tangkap? Itu tahun bila punya citer tue? 1993 tolak 34 tahun = 1959.

Hish hish hish..sejak tahun 1959 lagi PDRM terbabit dengan isu2 rasuah ek? Bukan aku cakap tau. Arwah Sultan Johor yang cakap.

Hahahaa.. 

Itu zaman bila tue? Zaman baru2 merdeka. 

Bayangkanla.. sekarang tahun berapa. Dan adakah imej rasuah dan badan kepolisan itu semakin jauh? Tak nampak pula macam tue. Jangan marah ahhhhhhh

HAHAHA.. 

Share this :

Previous
Next Post »