Gambar2 Filipino Protes Lawan Obama - Gambar2 Rakyat Malaysia Layan Obama.

Mari kita perhatikan perbezaan ini. Kemudian renung-renungkan sambil berfikir masak2. Rasanya2 best tak jadi umat Islam yang asyik cakap non muslim tue teruk, takde akhlak dan buruk perangai?

Aku nak tanya korang sesuatu.

Jika ada orang rogol dan bunuh adik perempuan ko, bagaimana ko akan melayan individu tersebut? Dengan membuka pintu, jemput masuk rumah dan layan penuh berakhlak sebab dia tetamu ko?

Ataupun ko nak sepak terajang dia?

Fikir2kan la ek.

Lihat gambar2 berkaitan ;



 







Ada orang cakap layanan filipino kepada Obama seperti orang takde adab. Itu bukan adab melayan tetamu. Yeke?

Malaysia beradab sebab layan tetamu ek?

Lihat ;



Bercakap memang senang. Apa kata kita ramai2 pergi rompak rumah dia dan curi harta benda dia semua sekali lepas tue keesokkan harinya kita datang sebagai tetamu kat rumah dia. Agak2 dia nak tak layan kita baik2 ke bagi kita penyepak 12 kali?

WAKAKA..

Inila mentaliti pemikiran2 orang Malaysia.

Sampaikan yang berdemo di UM pun kena tuduh haprak dan memalukan negara.

Yeke?

Ini memalukan?

 
Baca sini.

Ini memalukan juga ke?

 
Baca sini.

Sampai sanggup upload gambar di internet, sebarkan no plat kereta dan buat gambar untuk mencari individu tersebut (orang umno yang nak cari) sebab tunjuk middle finger kat rombongan Obama. Mengapa itu memalukan? Sapa tue Obama dan US yang kita perlu menjilat kaki depa? Bagi kita nyawa ataupun tuhan sekalian alam? Allah suruh hormat pada SYAITAN?

Hujah2 bangang yang keluar dari orang2 bangang yang sanggup jadi hamba abdi orang2 keji lagi kejam. 

WAKAKA..

 

Laporan lega dari Utusan sebab Obama tak jumpa Anwar. Nampaknya Utusan sayang sangat kat Obama sampaikan dia gembira Obama jumpa Najib aje.


Beginila Najib dan Obama bila berjumpa ;


Eh selfie la pula.

Yang paling bangang bloggers UMNO. Dok beria2 provoke PR sebab tak dapat jumpa Obama. Bagi mereka itu merupakan satu kebanggaan kerana Obama taknak jumpa Anwar. Sama macam bangang juga puak2 pemimpin PR dan sebilangan penyokong mereka yang meroyan sebab tak dapat jumpa Obama. Masing2 perbodohkan diri masing2 demi Obama.

Siapa Obama tue?

Tengokla antara yang aku terbaca ;


Puak2 BN meroyan yang takde pendirian. Satgi US dok serang negara orang p melalak demo maki hamun. Satgi depa mai Malaysia dok jilat pula. Apa benda tah.

Bukan suruh fitnah Obama. Bukan suruh p maki hamun Obama. Tapi tunjukkan sedikit konsistensi kita dalam memperjuangkan sesuatu.

Yang sesama pemimpin berbalah sebab nak jumpa dan berbual2 dengan Obama. BERSIH pun satu HARAM juga dok bangga2 bagitau kami bagitau Obama all.. so ko bagitau dia pun apa yang ko dapat? Macam sesi luahan perasaan aje la. Obama tiada hak dan tidak akan mendapat hak itu sampai bila2 untuk masuk campur dalam urusan negara kita.

MACAM MANA TERUK PUN POLITIK KITA, KITA PUNYA MASALAH, KITA SELESAIKAN.

Sama macam bila pemimpin2 PR meroyan tak dapat jumpa Obama bagai. Eh, lantakla. Sapa dia yang perlu kita beria2 jumpa. Dia dan negara dia yang berlagak macam kuasa besar, polis dunia sepatutnya malu datang ke negara kita sebab kita neh sedara jauh umat2 Islam yang tertindas di Iraq, Palestine. Antara punca penindasan dia dan Israel juga yang buat huru haranya. Ini kita pula terhegeh2 dok bergaduh sesama sendiri sebab masing2 meroyan nak jumpa Obama. Betul ke pemikiran macam tue?

Yang puak2 BN dok maki puak2 PR sebab tak dapat jumpa Obama. Yang puak2 PR pula p sebarkan kenyataan2 yang kononnya rasa bangga dengan statement Obama. Maka Obama disini tetapla dapat merit sebab barangsiapa yang Obama puji, pujian tue mestilah betul, tepat, adil dan benar.

GILA KE APA PEMIKIRAN BANGSAT macam tue?

Sorry, aku terpaksa cakap kasar untuk sedarkan manusia2 yang memasukkan diri mereka ke lembah pembodohan yang nyata lagi jelas.

Sejujurnya, kita sebagai manusia kena belajar dulu stand kita sebelum sembang bab perjuangan. Malu la. Macam takde arah. Macam hilang arah. Takde pendirian dan takde ketegasan. Di satu saat kita marahkan USA yang zalim. Di satu saat pula bila rakyat2 kita dok kritik USA yang zalim itu, rakyat2 kita pula kena sound balik. Di satu saat yang lain pula sesama rakyat bertelagah sebab nak berjumpa Obama dan saling mengejek2 sesama sendiri. Ini apa punya mentaliti yang korang tanamkan untuk generasi akan datang? Sangat sampah.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »