t>

Breaking News

Jangan Dengar Ceramah Ustaz Don..

Wowww..

Kenapa pula tue?





Saya secara serius menasihatkan rakan-rakan fb saya untuk tidak mengambil ilmu agama Islam (khususnya ilmu aqidah, hadis dan fiqh) dari seorang penceramah selebriti TV bernama Don Daniyal. 

Saya sudah berbincang dengan orang-orang yang sepatutnya sebelum saya menulis ini. Saya sendiri pernah mengacarakan ceramah Don Daniyal dan pernah makan dan bersembang denganya.

Ini adalah nasihat untuk kebaikan & kesejahteraan agama kita dan Don Daniyal juga.

Anda boleh gantikan masa 30 min untuk monoton program Don (sebagai contoh) dengan ribuan video Nouman Ali Khan (BayyinahTV), Mufti Menk, Yasir Qadhi, Omar Suleiman, DrMaza, Dr Abu Anas, Dr Maszlee, dan banyak lagi di youtube atau hadir live program-program mereka. 

Jika tidak jumpa 'guru' yang 'setanding' dengan Don, ganti masa 30 minit itu dengan menonton dokumentari tentang buaya atau serangga, itu lebih sejahtera buat iman dan ilmu inshaAllah.

Jika ada yang tidak suka dengan nasihat ini, tidak perlu bising tulis 'wahabbi', 'bajet bagus', 'takde adab dengan ulama' (ulama? Haha), dsb.

Boleh dengan senang hati unfriend saya dan move on. Ini akaun fb saya dan saya mengambil tanggungjawab penuh diatas apa yang saya tulis. Siapa yang tidak mampu untuk berbeza dengan adab, lebih baik unfriend. Itu lebih senang, tenang dan sihat.

Saya sangat tak suka untuk menulis seperti ini, tapi saya terpaksa. 


Sebagai seorang bekas mangsa 'jenayah ilmu' sebahagian so called Ustaz. Saya tidak mahu berdiam diri.

Allahu A'lam.

Rujukan :  https://www.facebook.com/azlanshah.nabeeskhan?fref=ts

Antara komen2 yang dilihat berada di wall Azlan Shah Nabees Khan ;


Setuju dengan pendapat Ustaz Saiful Islam. Nasihat seseriys ini, wajar disambut dengan diam dan berfikir dalam-dalam.

Kena fikir dalam-dalam neh. Kenapa dan kenapa.

HAHAHA..