Lagi Buang Bayi Di Tong Sampah - Nasib Baik Anjing Tak Makan Bayi Neh Hidup2 !!!!

Bayi sempurna sifat. Dijumpai di dalam plastik tong sampah. Kena buang. Orang yang buang bayi neh cacat otak gamaknya. Punyalah berlambak2 tempat terbuka untuk buang bayi, dia boleh pula buang kat tong sampah. Bodoh lagi membodohkan.


Sudah sampai masanya untuk kerajaan wujudkan pangkalan data DNA.

Bukan apa.

Sapa2 yang buang bayi, memang teruk la kau kena. Cepat aje dapat kesan.

Tapi aku risau2 juga. Kot2 kerajaan kita neh abuse penggunaan pangkalan data DNA untuk zalimi orang.

Harap2 tak la berlaku begitu. Cadangan neh pada aku boleh dibuat ke atas beberapa kumpulan terlebih dahulu ;

1. Kepada semua yang ada rekod jenayah. Tak kira la duduk dalam lokap ke ataupun penjara janji jenayah yang melibatkan kes2 berat. Jangan la pasal tak bayar saman pun ko rekodkan dna orang. Yang penting2 sudah la. Macam kes jual dadah ke, bunuh, rompak, merogol dan sebagainya.

2. Kepada semua warga asing. Ya, kadang2 yang buang bayi neh warga asing yang datang melacur. Kes macam tu pun ada wey. So untuk PATI yang datang dengan izin dan PADI yang datang tanpa izin kerajaan kena wujudkan pangkalan data DNA untuk dorang. Kalau kena rogol dengan polis ke apa ke senang juga nak check, dia mengandung, buang anak, suspect dijumpai sebab dna match, polis yang rogol dia pun kena juga. Contoh kes la. Heheh.. 

3. Untuk semua mereka2 yang ada rekod buruk. Katakanla dia terlibat dalam masalah moral seperti gejala rempit, penyalahgunaan dadah, dan bohsia. Yang neh pun selalunya kehidupan depa serba huru hara. Sudahla tak reti nak uruskan kehidupan sendiri, alih2 tuhan yang mereka marahkan. Yang aku pelik, orang2 cina dan india yang takde agama pun hidup lebih baik dari dorang. Tak pula dorang salahkan tuhan sebab dorang tak mempercayai tuhan. Dorang pun reti fikir, buat baik dapat baik, buat jahat dapat jahat, apa yang susah sangat nak faham konsep macam neh? Sebahagian umat islam yang ada agama kononnya la tue, konsep begini simple pun tak faham. Yang sebenarnya hidup ikut nafsu. Tapi malu nak mengaku. Salahkan orang aje senang. Supaya orang tak nampak kesalahan depa.

HAHAHAHA..

Bagi aku simple aje.

Dah berzina, mengandung pula tue. Sekali terberanak, takpe. Benda dah jadi. Nak elak macam mana kan? Tapi buang la anak2 tersebut di tempat yang betul.

Baby hatch ada.

Kalau kat tempat ko takde baby hatch, buang kat tempat yang ada orang lalu lalang. Jangan buang kat tong sampah. Ko ingat nyawa bayi neh setaraf sampah ke?

Actually, ada juga agensi2 yang sanggup amek bayi2 tersebut dan diberikan kepada keluarga2 yang mencari anak angkat.

Cuma terserah la kat kita, nak buat cara mana. Pilih la apa2 cara yang ko rasa baik untuk diri ko tapi jangan sesekali buang kat tong sampah. Orang marah ko bukan sebab ko berzina tapi sebab buang anak. Setakat zina2 ko tue, orang pun tak heran la. Yang rosak diri kau, bukan orang lain pun. Apahal pula kami nak kisah dengan urusan ko. Pandai2 la ko mengadap dengan tuhan dah undang2 kita pun tak boleh nak berbuat apa2. Tapi bila ko buang anak, itu melanggar sikap perikemanusiaan yang patut ada pada satu2 manusia. Kalau binatang pun reti sayangkan anak, apatah lagi seorang manusia yang ada akal fikiran yang waras kan? Lue fikirlah sendiri ek.

Share this :

Previous
Next Post »