Muka2 Melayu Tersebar Dalam Pesta Liar Tersebar.

Melayu2 kebanggaan negara. Inila melayu2 yang mengakui mereka muslim.

Hahaha..


First of all, video tersebut dah tersebar di youtube, wassap dan facebook. Yang sebar tak lain tak bukan la mestila orang2 yang p rakam benda tue. Tapi yang tue aku taknak fikirkan sangat. Cuma aku rasa sudah sampai masanya untuk kita semua belajar terima hakikat diri. Ramai melayu2 sudah rosak akhlaknya. Dan sampai sekarang kita gagal kawal akhlak2 dorang yang rosak tue. Kat negara neh ada 2 kelompok yang sangat2 menguasai pemikiran kita.

Pertama, golongan yang menghukum. Kerja dia menghukum, menghukum dan menghukum.

Kedua, golongan yang pentingkan diri sendiri. Samada tak kisah tentang masalah moral yang melanda umat2 melayu aka muslim kat negara neh ataupun kalau dia kisah, dia fikir bab projek je. Buat itu buat ini, usul itu, usul ini hanyalah semata2 mahukan duit, projek, keuntungan segera dan mengambil manfaat (duit) darinya.

Dua kumpulan neh sangat mendominasi pemikiran rakyat Malaysia. Tetapi aku tak salahkan kewujudan mereka pun. Mereka wujud kerana keadaan la yang memaksa mereka wujud. Keadaan itu ialah = pemerintahan yang tidak adil yakni membuahkan penindasan, polisi berat sebelah, kezaliman, macam2 masalah dalaman negara..

Keganasan membuahkan keganasan. Ini kita selalu dengar. So seperti itulah juga kezaliman membuahkan kezaliman. Ketidakdilan membuahkan ketidakadilan, cuai membuahkan cuai dan seterusnya kerosakkan akan membuahkan kerosakkan. 

Apa yang berlaku di Malaysia ialah tangan yang rosak memilih pemimpin rosak yang menghasilkan pemikiran dan polisi yang rosak seterusnya menghasilkan masyarakat yang rosak. Kita rosak dari awal hingga ke akhirnya.

Dan kalau kita tak ubah kerosakkan neh maka sampai bila2 pun kita akan terus rosak dan rosak. Sanggup tengok umat2 melayu dan muslim rosak macam neh?

Kalau tak sanggup cepat2 lakukan sesuatu untuk ubah gejala yang makin menular ini.

Lihatla contoh2 kerosakkan muda mudi sekarang.

88 ditahan baru2 neh dalam satu pesta harijadi yang dianjurkan secara liar. Ada yang hisap ganda. Ada yang minum arak. Apa yang lebih memalukan bukan saja ada budak2 sekolah bahkan dorang tak segan silu langsung dalam rakaman video ini. Terlalu mabuk ke untuk rasa malu?

Sudahla melayu, muslim pula tue..

Lue fikirlah sendiri.

Klik sini jika video gagal load.

Share this :

Previous
Next Post »