Wajah Mangsa Raba Prof Izzi Tersebar Di Internet - Tak Malu Ke Gadis Tersebut?


Logik ke dia nak sebarkan nama penuh, gambar, alamat dan no ic dia? Memang tak logik ah. Tak pasal2 satu Malaysia tahu gadis tersebut pernah kena raba dengan prof Izzi.

Kalau semua komen2 yang hadir tue bernada simpati takpe juga. Ini komen2 yang mengutuk pun tak kurang powernya beb.

Ada yang tanya. Kenapa demi nak lulus subjek sanggup biarkan diri kena raba? Kenapa tak bersuara selepas kejadian tue berlaku pada kali pertama? Kalau dia buat laporan polis terus, polis juga akan bertindak dan prof Izzi juga akan terkesan dari segi reputasi dan kredibliti.

Ini dah berlaku banyak2 kali baru nak report.

Kesannya tetap sama. Samada berlaku sekali ataupun berkali2. Bila dah report, imej prof Izzi pasti dipersoalkan dan tercalar. Jadi kenapa perlu tunggu banyak kali baru nak report? 

Ada yang cakap macam neh kat ruangan komen. Bukan aku nak taking side. Cuma nak bagitau, bila wajah mangsa raba didedahkan berserta butiran diri, ia bukan la perkara yang baik untuk mangsa raba.

Bayangkan, mana2 ko pergi orang dok berkata, inila mangsa raba prof Izzi. Tak malu ke orang cakap macam tue?

Itu sebab aku pelik sangat. Betul ke mangsa raba yang dedahkan wajah dia ataupun angkara sabotaj orang lain? Apa tujuan orang yang dedahkan wajah mangsa raba berserta butiran diri? Nak memalukan diri dia dan maruah family dia ke? Dah tak cukup lagi trauma yang dia alami dek kena raba? Kenapa nak tambahkan lagi trauma dia?

Pendedahan berkenaan satusen pun tak bawa kebaikan kepada tuan punya badan. Aku rasa mustahil gila gadis yang kena raba tue dedahkan diri dia. Melainkan dia kena sabotaj dengan orang lain bagi tujuan millage pemberitaan. Kalau aku jumpa orang yang dedahkan butiran diri berserta wajah gadis malang neh mahu aku lempang individu tersebut. Takde hotak punya orang. Kalau gadis ini sekalipun yang dedahkan diri dia, dengan dia2 sekali aku nak lempang. Pasal takde otak juga.

Fikir sama maruah diri. Fikir sama budak neh budak perempuan. Ada family, adik beradik, kawan2 dan sedara mara. Hidup berjiran dan bermasyarakat. Perlu juga pasangan di kemudian hari. Mungkin akan melahirkan anak2. Dan anak2 dia pula juga akan berkawan.

Cukupla sekadar kongsikan cerita ada laporan berkaitan salah laku prof Izzi terhadap pelajar universiti. Tak payah la dedahkan segala2nya mengenai dia. Soal, samada dia betul atau salah, kita tunggu la urusan perbicaraan di mahkamah. Aku taknak campur. Tapi pendedahan wajah mangsa raba ini sebenarnya salah. Kalau kat negara luar, wajah mangsa raba dan rogol akan dilindungi. Takdenyan bodoh2 nak pergi dedah bagai. Ini siap dengan no IC semua tersebar. Lahanat mana punya kerja tah. 

Dan lagi satu masa neh la pendedahan demi pendedahan muncul ;



Tue dia. Bekas PA pula tampil buat pendedahan. Mungkin boleh tampil memberikan sokongan kepada gadis yang diraba tadinya tue. Kalau boleh tampil sebagai saksi pendakwaraya supaya menguatkan pertuduhan ke atas prof Izzi.

Tagline, renung2kan selamat beramal tue sebenarnya perlu diubah agaknya.

Renung2kan dan selamat meraba agaknya kot.

HAHAHAHA..

Share this :

Previous
Next Post »