Gambar Kanak2 Jatuh Dari Tingkat 3 Mid Valley Pula Tersebar.

Mari jaga anak2 kita. Dan mari jadi penyibuk dengan jaga anak2 orang sekali. Takpe la kena marah pun. Nak selamatkan nyawa budak2 neh macam2 risiko yang kita kena hadap. Jadi lebih penyabar sudah.

Lihat gambar ;





Mid Valley macam yang kita tahu memang luas kawasannya. Kanak2 tersebut mungkin panjat suka2 sehingga terjatuh. Tapi yang menjadi tanda tanya, tiada sesiapa ke yang ternampak kanak2 itu sedang memanjat penghadang kat tepi2 tue?

Lihat lokasi kejadian ;



Macam mana la ek dia panjat dan terjatuh tue. Adakah tergelincir ikut lubang yang kat tengah2 tue? Budak2 biasanya kurus kan. Memang muat aku rasa. Tunggu la siasatan polis macam mana.

Ikut info yang diterima ;

1. Kanak2 tue berumur 7 tahun.

2. Kanak2 perempuan.

3. Jatuh dari tingkat 3.

4. Dukacita dimaklumkan yang bapanya mengakui agak terleka seketika sehingga tak perasan anaknya memanjat dan jatuh.

5. Belakang kepalanya agak teruk. Terhentak jatuh dari tempat tinggi dan keras. Pendarahan banyak dan disahkan meninggal didalam ambulance. Mayatnya dibawa ke PPUM untuk dibedah siasat.

Nak salahkan ibu dan bapanya pun tak berguna juga. Apa boleh dapat. Yang dah pergi tue dah tentu perginya. Kita jadikan kes neh sebagai iktibar dan pengajaran yang berguna. Jangan biarkan anak2 mendekati tepi2 Mid Valley dan mana2 pasaraya lagi. Benda tue kan licin selalunya. Mudah tergelincir. Usahkata tepi2 penghadang tue kat tangga bergerak, escalator dan lif kat shopping complex pun budak2 suka main. Jadi untuk 3 tempat ini, kita lebihkan waspada demi melindungi anak masing2.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »