Uncle Lapor Polis Kerana Makan Nasi Goreng Pedas Terlampau!

Hahahahaha.

Lawak juga. Ada juga orang yang sensitif dengan kepedasan sampai perlu lapor polis.

Korang rasa sapa punya angkara? Alah yang sebar laporan kat bawah neh hah?

Baca jap ;


First memang tergelak la juga baca laporan polis di atas.

1. Yang buat laporan polis tue warga Singapore.

2. Dia buat laporan aku rasa atas tujuan nak buat pemeriksaan badan. Kalau ada apa2 laporan polis tue boleh dijadikan rujukan di kemudian hari.

3. Ia berpunca dari tindakan dia yang berhenti makan di sebuah kedai makan. Dia order nasi goreng kampung. Then makan punya makan tapi rasa pedas. Walaupun dah seharian berlalu lidah dia masih terasa pedas dek nasi goreng yang dia makan semalam. Dia syak pekedai tu letakkan cili terlampau banyak. Itu sebab rasa pedas dia tak boleh nak hilang2. Dan dia berhajat nak buat pemeriksaan kesihatan disebabkan simptom pedas tadinya tue.

Wakakaka

Part neh memang buat aku tergelak. Bukan bab pedas je. Bab panas pun dia tulis sekali. Standard la nasi goreng baru masak. Memang ah panas pakcik oiii. Yang aku pelik. Takan la dia tatau kalau makan gula2 rasa pedas automatik boleh hilang? Lidah rasa pedas sebab ko makan cili. Tapi rasa pedas tu boleh dihilangkan dengan cepat kalau ko makan aiskrim atau gula atau benda2 manis. Laju je dia hilang sampai ko tak rasa apa. Haha. Pakcik neh first time baru makan benda pedas kot. Sangka baik.

Tapi satu hal yang buat aku terfikir2. Sapa yang sebarkan laporan polis neh? Pakcik tu ke? Tak takut ke orang ajan gelakkan dia beramai-ramai? Ke orang dalam agensi kepolisan yang sebar? Bukan rahsia meh benda2 macam neh? Lue fikirla sendiri.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »