Wanita Bunuh Diri Selepas Update Status Di Facebook - Teman Lelaki Menghilangkan Diri?

Kejadian berlaku di Sabah.

Laaa..

Kesiannya. Sepatutnya dia boleh diselamatkan kalau ada orang yang baca status facebook dia melakukan sesuatu tindakan. Ini kerana sebelum dia bunuh diri dia bagitau kat facebook yang dia nak bunuh diri.

Lihat bukti ;


Update facebook lebih kurang jam 9 malam lebih. Kemudian menurut saksi kejadian dia bunuh diri pada jam 11.40 macam tue. Terjun dari tingkat menara Centre Point. Ada juga yang kata dia dibunuh dan ditolak jatuh dari atas untuk menampakkan seolah2 dia bunuh diri. Tapi benda2 macam neh kena cakap berpandukan bukti. Tunggula laporan penuh dari pihak polis sendiri.

Ada juga cakap2 orang bahawa dia bunuh diri sebab mengandung. Teman lelaki pula taknak bertanggungjawab. Nama teman lelaki tue seperti yang dia tag dalam gambar di atas. Tatau la aku. Tapi hasil siasatan aku mendapati bahawa ;

1. Status di atas sudah dipadamkan dari facebook milik Hasrina Chee.

2. Gulam Larkins pula dah cabut. FB dia tak dapat dikesan.

Nampaknya memang ada sesuatu yang berlaku disitu.

Yang amat dikesalkan ialah mungkin kawan2 dan sahabat2 dia ingat dia neh main2 aje. Tapi sekali betul2 la pula dia nak terjun. 

Antara gambar2 kejadian ;



Dalam Islam, amalan membunuh diri ditegah sekeras kerasnya. Namun, jangan pula kita mempersendakan cara kematian dia. Sekadar ambil iktibar sudah la. Tak perlu nak kutuk2 dia masuk neraka dan sebagainya ke. Apa yang dah berlaku telah pun berlaku. Jadikan ia sebagai pengajaran yang berguna sudah.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »