Angkara Astro Ramai Melayu Menjadi Kafir Laknat - Mesti Baca !!!


Bodoh.
Bangang.
Bebal.
Bahalol.
Bongek.
Bongok.
Bengap.

Apa perasan korang kalau ditujukan perkataan2 di atas? Marah tak? Haha. Mestila marah kan. Baiklah. Ini ada satu cerita.  Benda neh dah lama la juga aku nampak dan fikir. Aku rasa bukan aku je. Tapi ramai orang juga. Masalahnya. Semakin aku rasa ramai orang mulai sedar semakin ramai pula penyokong2 Astro malaon tue.

Aku juga ialah pelanggan Astro. Aku terpaksa melanggan atas alasan apa barang nak layan berita2 kat TV3 tue. So aku langgan Astro (buat2 reka alasan supaya orang tak nampak tujuan sebenar aku langgan Astro. Haha).

Korang perasan tak. Dulu2 kan. Bahkan sampai sekarang pun ada la juga. Setiap kali rakyat berdemo bagai mesti ada suara pak2 menteri korang mengutuk dan mengkritik tindakan rakyat yang mahu berdemo.

Perasan tak? Perasan tak? Perasan tak?

Perasan punyala. Kalau korang tak perasan korang UMNO. Muahaha..

Dan setiap kali itu la geng2 dorang akan bersorak sakan di dunia maya mengecam tindakan2 rakyat yang pro demo. Macam2 tuduhan yang depa lemparkan.

Masa demo BERSIH. Sapa ikut berdemo dia sokong Ambiga. Dia sokong LGBT. Sokong kristian. Sebab Ambiga pejuang hak asasi.

Masa demo TURUN. Sapa ikut berdemo darah halal. Sebab lawan kerajaan. 

Pergh. Kemain kau. Bab label melabel neh memang depa terer nak mampos.

Sekarang aku pun nak label melabel juga. Aku tak pernah nampak pak2 mufti tegur pasal anak2 melayu yang gila terkinja2 kat tv tue. Rancangan tajaan Astro. 

Aku tak pernah dengar pula pak2 mufti bercakap sapa ikut serta pertandingan akademik fantasia darah dia halal.

Tak pernah aku dengar pula menteri2 dok kata sapa masuk Kilauan Emas dia tatau bersyukur pada anugerah Allah yang panjangkan usia dia untuk dekatkan diri dengan Allah bukan dok terkinja2 atas pentas.

Memang tak pernah. Dulu tak pernah. Hari neh pun tak pernah. Tatau la kalau akan datang dorang akan lafazkan perkara yang sama. Tapi yang pasti sekarang neh memang HARAM la PERNAH sebut kan.

Dengan menggunapakai konsep yang selalu dicanang2kan oleh penyokong2 UMNO sepatutnya sesiapa yang mengikuti program2 bakat nyanyian ini sudah la sesat lagi menyesatkan. Bahkan menjadi kafir laknat.

Kenapa?

Ikut demo bersih = sokong Ambiga. Sokong LGBT. Sokong kristian. Umat islam tak boleh turun berdemo sebab dibimbangi sokongan tersebut mempengaruhi akidah kita.

Kalau macam tue.

Ikut serta, sokong dan undi dalam pertandingan AF = Sokong Ananda Krishnan. SOkong kafir (penggunaan terma kafir disini adalah mengikut format sikap penyokong2 UMNO. Harap maklum). Sokong kuil. Sokong Hindu. Kerana Ananda Krishnan menderma ke kuil2 di India atas nama agama.

Melayu2 yang buang duit untuk topup dan undi2 bagai tue pula memang terkenal dengan sikap mereka yang BODOH NAK MAMPOS.

Kayakan syarikat telekomunikasi yang mendapat untung setiap kali ko hantar  SMS.
Kayakan pula ASTRO yang tak habis2 promosi suruh undi.
Kayakan pula artis2 (yang banyak sokong UMNO la pula) yang memang kerja dia suruh korang undi2 bagai.

Astro dapat rating. Dapat untung. Dapat kredit. Dapat tajaan. Dapat pengiklan. 

Pengacara aka artis dapat bayaran lumayan.

Peserta2 yang yang masuk pertandingan dapat populariti. Dapat tajaan. Dapat saguhati. Juara dapat hadiah macam2.

Juri dibayar elaun tinggi sebab menjadi juri.
Cikgu2 AF pun sama dapat bayaran.

Yang mengundi dapat apa?
Yang menjerit2 dapat apa?
Yang bergaduh2 bagai demi artis dapat apa? 

Dapat apa? Cuba cakap sikit korang dapat apa? Dapat kepuasan? Dapat melepaskan minat masing2?

Hell nooooooooooo

Korang cuma dapat KEBODOHAN. Diulangi. KEBODOHAN. BODOH NAK MAMPOS. Ya. Itu. KORANG. BODOH NAK MAMPOS. ORANG2 MELAYU YANG MENGUNDI DI SETIAP RANCANGAN2 HIBURAN YANG MENYURUH KORANG MENGUNDI PESERTA2 PERTANDINGAN UNTUK TENTUKAN KEMENANGAN PESERTA2 TERSEBUT IALAH ORANG2 YANG BODOH NAK MAMPOS.

Sendiri sudah kayap. Bergelut dengan suasana ekonomi yang tak menentu.

Lepas tue BODOH2 pergi topup untuk undi. Untuk kayakan orang lain.

TAK BODOH NAK MAMPOS ke namanya tue?

WAKAKAKAK..

Share this :

Previous
Next Post »