Kisah MYVI VS VIOS Yang Berperang Di Media Sosial.


Ini yang kadang2 aku malas nak sebar2. Sebar punya sebar last2 tersebar benda yang tak betul. Haiyaaaa.. menyusahkan betul lah..

Haha..

Baru2 neh ada kecoh satu kes. Kes Myvi pecahkan cermin kereta Vios. Rumusan awal katanya samseng jalanan. Biasalah kita neh pun rasa takut juga terserempak dengan kes2 macam neh kan. Itu pasal orang ramai sebarkan. Supaya orang lain tahu muka2 samseng jalanan dan kereta yang digunakan.

Berserta dengan penyebaran di atas, satu video pertengkaran juga tersebar sekali.

Lihat ;
 

Sekali pandang memang pemandu MYVI tue gila. Tapi rupa2nya MYVI tue naik gila sebab didorong untuk menggila. Macam itu pun boleh.

Kata saksi kejadian ;


Dikatakan ;

Punca kes Myvi putih vs Toyota Vios isu samseng di Lebuhraya Karak. Pada 7 Jun 2014, telah berlaku insiden dimana sebuah Myvi putih dengan nombor pendaftaran WSW 5028 dikatakan telah melanggar kereta mangsa iaitu Toyota Vios (perakam video) sebelum tol Karak. Selepas melalui tol, mangsa mengajak pemandu Myvi tersebut ke tepi untuk berbincang. Pemandu Myvi yang berang dan bangang datang meluru dan terus memaki mangsa sambil memecahkan cermin sisi kereta hingga mengakibatkan kecederaan. Menurut saksi, kejadian berpunca akibat dari sikap mangsa sendiri (pemilik toyota Vios) sehingga terjadi perlanggaran dengan Myvi Putih. Rakaman insiden itu turut disebarkan menerusi laman sosial pada 9 Jun 2014.

Rujukan : sini

Senangnya zaman sekarang. Gunakan internet untuk lepaskan rasa marah masing2. Hahahaha..

Pada aku ;

1. Aku setuju dengan point saksi.

2. Myvi salah, Vios pun salah juga.

3. Si Vios pun satu. Orang dah bagi signal suruh berhenti, berhenti la. Kot ye pun ko pakai Vios bila ko dah himpit orang ko tetap bersalah tau tak. Itupun kalau cerita dari saksi tue benarla kan. Kang mungkin juga tak pasal2 muncul saksi ketiga, keempat dan balblablabla sehingga cerita neh jadi berepisode2 pula. Saksi kedua nafikan keterangan saksi pertama. Kang saksi keempat pula buat jalan cerita lain. Mana nak tahu kan. Hahaha.. 

4. Bagi aku tak mungkin pihak polis bodoh sangat.

5. No plat dah ade. Polis boleh siasat dari situ. 

6. Tak payah beria2 nak sebarkan di internet.

7. Tah hapa tujuan ko kan.

8. Agak2 polis terbukti tak buat kerja dan ko rasa teraniaya boleh la ko sebar.

9. Ini belum pape dah sebarkan muka orang apa semua. 

10. Itupun jalan cerita dari sebelah pihak.

11. Tak fikir muka orang semua yang kena fitnah mungkin rasa segan bila baca maki hamun semua.

12. Sungguh pun begitu tingkah laku Myvi pun silap juga.

13. Kot ye pun marah jangan la buat benda merepek2 depan orang perempuan dan budak2.

14. Katakan la memang betul Vios himpit ko, ko takan nak himpit dia balik? Baikla ko amek no plat dia dan buat laporan polis cakap si Vios tue bertindak samseng.

15. Keganasan lawan dia bukan keganasan.

16. Bila dah dua2 mengganas takan lah rakyat nak taking side pula?

17. Patutnya dua2 la p muhasabah diri dan masuk lokap bersama2.

HAHAHAHAHA..

Kbai. 

Share this :

Previous
Next Post »