t>

Breaking News

Krisis Pemilihan PKR Kini Ke Mahkamah Pula..

Tue dia.


Dah main mahkamah pula. Selepas semua saluran yang disediakan oleh parti dicemari dengan unsur2

BAKUL SAMPAHKAN ADUAN

BAKUL SAMPAHKAN ADUAN

BAKUL SAMPAHKAN ADUAN

Maka akhirnya salah seorang ahli PKR memilih untuk lawan penipuan dalam proses pemilihan parti PKR menggunakan saluran undang2.

BODOH juga ek PKR neh.

Yang protes suruh bersihkan pemilihan sampai ada yang kena gantung keahlian. Macam Chegu Bard. Padahal orang suruh bersihkan proses pemilihan. Suruh buat benda betul. Sebab PKR kan gila sangat nak kan SPR yang BERSIH, TELUS dan ADIL.

Tapi bagaimana parti yang sepatutnya memperjuangkan keadilan tidak berlaku adil pula dalam proses pemilihan parti sendiri?

DASAR CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

HAHAHAHAHA..


Seorang ahli PKR Ampang, Nasaruddin bin Md Isa sebagai plantif telah memfailkan saman terhadap tiga defenden dari Jawatankuasa Pemilehan PKR (JPP PKR) dan calon ketua cabang Ampang, Zuraidah Kamaruddin pada 27 jun 2014 lepas di Mahkamah Tinggi Shah Alam.
Pada pemilihan semula yang diadakan di pejabat Pusat yang lepas, Zuraida binti Kamaruddin kononnya memenangi jawatan Ketua Cabang dengan memperolehi undi sebanyak 672.
Antara tuntutan-tuntutan plantif keatas defendan-defendan adalah:
  • Satu deklarasi supaya pengiraan undi yang di jalankan di pejabat keadilan pusat petaling jaya pada 11 jun 2014 adalah terbatal dan tidak sah. 
  • Satu deklarasi bahawa pemilihan cabang ampang pada 11 mei 2014 yang diadakan di dewan nusa bakti, bandar baru ampang adalah terbatal dan tidak sah. 
  • Satu perintah supaya pemilihan cabang ampang dibuat semula dalam masa 30 hari daripada perintah mahkamah .
Ketika sidang akhbar, Nasaruddin yang merupakan saah seorang pengundi semasa proses pemilihan PKR Cabang Ampang menyatakan beliau telah membuat dua bantahan kepada JPP PKR tetapi tiada sebarang tindakan yang dilakukan oleh jawatankuasa tersebut.