Peminjam PTPTN Akan Diburu Kaw2 Oleh Agensi Kerajaan.

Nak siarkan nama dalam akhbar pula. Rajin sangat kerajaan ko buat kerja kalau babitkan duit ek.



Tengok tue ;


Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) digesa bertindak lebih drastik dan tidak ‘memberi muka’ kepada peminjam tabung berkenaan yang masih ingkar melunaskan pinjaman mereka.

Tengok lagi ;

Bekas Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Puad Zarkashi, pula mengesyorkan nama peminjam disiarkan dalam akhbar seperti yang pernah dilakukan Majlis Amanah Rakyat (MARA) sehingga akhirnya ramai yang berusaha membayar balik pinjaman kerana malu. 

“Selain itu, PTPTN juga wajar mengambil tindakan proaktif lebih awal termasuk bekerjasama dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri dan Jabatan Imigresen,” katanya ketika dihubungi semalam.

Bekerjasama dengan jabatan imigresen = tak boleh keluar negara. Biasa orang keluar negara untuk mencari rezeki ataupun sambung belajar. Orang nak bekerja pun tak boleh. Macam mana nak bayar hutang?

Bekerjasama dengan LHDN? Mungkin mana2 peminjam yang dapat BRIM mereka akan tolak BRIM tersebut dan masukkan ke dalam account PTPTN?

Ataupun mana2 peminjam yang bayar cukai, nama2 mereka akan disenaraikan oleh LHDN untuk diserahkan kepada PTPTN supaya PTPTN dapat tahu prestasi kewangan individu2 yang berhutang dan mencari jalan untuk memaksa pelajar2 ini membayar hutang?

Siar dalam akhbar.

Dengan tujuan nak memalukan pelajar. Kalau la pelajar2 ini nak rasa malu. Silap2 dorang rasa hero sangat sebab taknak bayar PTPTN. Ko apa tahu.

WAKAKAKAK..

Baik korang ahti2 sikit. Kerajaan dah takde duit. Defisit je memanjang. Duit dah habis buat bela panda. Sekarang masa untuk balas budi. Kutip duit dari rakyat pula.

HAHAHA..

Share this :

Previous
Next Post »