RM27.6 juta Dibelanjakan Untuk Cari MH370 Kata Menteri.

Duit bukan ukuran jika ia benar2 dapat membantu kita mencari MH370 yang hilang itu. Namun dalam waktu yang sama, kerajaan juga perlu kemukakan bukti dokumen untuk dianalisis agar tiada mana2 pihak mengambil kesempatan dalam isu kehilangan MH370 secara misteri.


Yang perlu diterangkan secara mendalam ;

1. Angka itu merujuk dari tarikh apa hingga ke tarikh apa?

2. Angka itu perlu la disokong dengan dokumen2 berkaitan bagi tujuan penganalisaan samada perbelanjaan itu patut ataupun sebaliknya.

3. Perincian perbelanjaan juga perlu disertakan supaya mana2 penyelewengan yang berlaku dapat dikesan dan seterusnya dapat menyelamatkan wang negara dari dibazirkan kepada pihak2 yang tidak bertanggungjawab.

Bukan la aku nak syak menteri suka2. Tapi rekod membuktikan kerajaan kita neh bukan la amanah pun. So tak salah juga kalau kita minta dokumen sokongan bagi membuktikan yang perbelanjaan itu dibelanjakan ke jalan yang sepatutnya.

Dalam sidang media yang sama juga, aku tertarik bila Hishammuddin menyebut, setiap negara yang terlibat membelanjakan wang mereka sendiri dalam operasi mencari dan menyelamatkan MH370.

Emmm..

Guna duit sendiri?

USA pun guna duit dan kepakaran sendiri. Kemain canggih pun tak dapat jumpa lagi sampai sekarang. Dan sampai bila agaknya USA akan gunakan duit sendiri untuk mencari MH370?

Lue fikirlah sendiri ek.

Kbai.

Bacaan penuh disini.

Share this :

Previous
Next Post »