t>

Breaking News

Terima Ugutan Angkara Dedah Pertemuan Sulit Babitkan Sultan Johor?

VVIP yang dimaksudkan dalam cerita ini ialah Sultan Johor.. Itu yang aku faham berdasarkan keterangan dalam artikel yang ditulis oleh peguam yang terpaksa lari ke luar negara akibat hidup dalam buruan (kes dengan Sultan Johor).

Baca jap ;
” SUNGGUH MEMERANJATKAN ” — PERJUMPAAN RAHSIA BAGI “MENCINAKAN” NEGERI JOHOR telah diadakan di Australia kira-kira 2 bulan lalu.
Beberapa Tycoons dari Malaysia dan Tycoons dari Negara China telah “DUDUK SEMEJA” bersama seorang VVIP dari Johor bagi melaksanakan Proses “MENCINAKAN” NEGERI Johor. Sungguh MEMERANJATKAN ada beberapa Tycoons dari Malaysia yang sebelum ini “digambarkan” tidak sehaluan dengan VVIP dari Johor itu SEBENARNYA ADALAH SANGAT RAPAT DAN HADIR SAMA di dalam Perjumpaan Rahsia di Australia itu.
Dari Maklumat yang saya telah terima dari sahabat saya di Australia, selepas mereka berjaya “MENCINAKAN” bahagian selatan Negeri Johor ini, MAKA Rancangan mereka seterusnya ialah untuk “MENGKAJI” semula kedudukan di dalam Persekutuan Malaysia.
Dua orang dari Tycoons dari Malaysia ini juga “dikatakan” telah memberi bantuan kewangan kepada “Parti Politik” yang rapat dengan Negara Singapura dan China sewaktu PRU 13..
Sandiwara mereka SANGAT MENAKUTKAN. Banyak tanah-tanah Pembangunan dan Perumahan telah berada di dalam “pemilikan” Tycoons dari China dan Malaysia ini dan VVIP dari Johor itu juga mempunyai kepentingan pribadi di dalam setiap Pembangunan tersebut/
Tycoons-Tycoons ini MAHUKAN VVIP ITU LEBIH BERKUASA DI JOHOR bagi MEMUDAHKAN niat mereka mengambil lebih banyak tanah-tanah di Johor dan SETERUSNYA “MENCINAKAN” bahagian Selatan Semenanjung selaras dengan keadaan di Negara Jiran yang bersebelahannya.
SAYA BERHARAP PIHAK PERSEKUTUAN DAPAT MENYIASAT KEBENARAN DENGAN SEGERA MAKLUMAT YANG SAYA TERIMA INI.
Jangan Lambat Bertindak…susah Jika NASI TELAH MENJADI BUBUR.
Saya sayangkan Negara Malaysia dan mahukan Negara ini aman dan sentosa. — Kamal Hisham Jaafar

Then dia terima ugutan.

Lihat ;


Bagi aku ayat yang digunakan oleh peguam Kamal boleh mengelirukan orang. Dan mungkin ada sesetengah pihak akan sangka dia bersikap racist.

Yang sebenarnya si Kamal nak highlightkan rancangan 'si dia' jual tanah kepada peniaga2 besar dengan niat untuk mendapatkan keuntungan yang besar. Oleh kerana yang kaya raya dan banyak berbisnes neh ialah dari bangsa cina maka bangsa itula yang 'si dia' tawarkan peluang perniagaan di negara yang dia 'kuasai'. 

Kalau yang banyak duit tue orang melayu ke, orang india ke orang arab ke yang berminat di mana2 tanah di Johor, peniaga2 itu juga akan mendapatkan peluang perniagaan yang sama.

Pokoknya keyword dia ialah DUIT. KEUNTUNGAN. PELABURAN YANG LUMAYAN.

HAHAHAHA..

Apa pun Kamal, semoga ber-ahti2 di sana. Kalau depa nak jejak memang boleh jejak.. so ber-ahti2 la ek.

Kbai.