Video Penyembelihan Ayam Sambil Lewa Pula Tersebar..


JAKIM cakap mungkin bukan kat Malaysia sebab semua pusat penyembelihan dipantau dengan teliti oleh JAKIM. Dan kalau pun di Malaysia mungkin bukan pusat penyembelihan yang diiktirafkan oleh JAKIM. JAKIM juga menyebut bahawa proses sembelihan dalam video tersebut tidak memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh Islam.

Aik..

Tengok video jap ;



No no no..

Aku rasa JAKIM jangan bagi jawapan macam tue. Tak patut. Nanti orang mesti kondem ko balik. Macam aku la. Aku kan suka mengumpat ko JAKIM.

HAHAHA..

Oleh kerana wartawan HM cakap pembaca dorang yang bagi video tue kat dorang so apa yang JAKIM perlu buat ialah ;

1. Siasat siapa yang bagi video tersebut.

2. Tanya kat mana dia amek rakaman tersebut. Dengar citer di pasar.

3. Dan siasat pusat penyembelihan tersebut.

4. Kalau kat Malaysia ada jual ayam2 tue kat orang Islam ke?

5. Kalau dia tak jual kat orang2 Islam lantak p la kan. Apa nak kesah pun.

Bukan apa. Sebab JAKIM sendiri dah sebut. Proses penyembelihan itu tak betul. Bila dah tak betul try la siasat dulu. Pastikan ia benar2 berlaku di luar negara. Bukan main rasa2 guna mungkin2 je. Tah pape pula aku tengok jawapan dari si JAKIM neh.

Sejak akhir2 neh banyak sangat isu babitkan makanan tersebar. Lepas neh apa lagi agaknya ek? Tunggu je la sama2.

HAHAHA.. 

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »