Akhirnya Kakak Kandung Kapten Zaharie Tampil Bersuara Membela Adiknya. #MH370






Mulut tempayan boleh tutup. Mulut orang mana boleh tutup. Sehingga MH370 ditemui maka barula orang akan berhenti berspekulasi. Dan media barat sampai ke hari masih tak henti2 mengaitkan dan menyalahkan Zaharie dalam isu tersebut. Pelik tak? BOEING langsung tak dipersoalkan sedangkan pesawat yang hilang tue pesawat yang dikeluarkan oleh mereka. Hanya salahkan kapten Zaharie, kerajaan Malaysia dan orang ISLAM. 

Berdasarkan kepada spekulasi. Memang ada slack cara kerajaan kita uruskan insiden MH370 sana sini tapi itu tak beri akses penuh kepada media barat untuk membuli kita. Media barat buli kita satu hal. Tapi rakyat kita yang terlalu sangat depending ataupun 'cling' dengan media asing pun satu hal juga. PROPAGANDA media bukan hanya berlaku di dalam negara bahkan di luar negara propaganda dan pemanipulasian pemberitaan mereka lagi hebat sampaikan betul dan salah ko pun keliru. Hey, media maksudnya media. Ia tak membawakan kebenaran kepada kau. Fahamla sikit.

Baca ;

Kakak kandung juruterbang MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah, akhirnya tampil ke hadapan demi mempertahankan adiknya dari terus didakwa sebagai individu yang bertanggungjawab ke atas kehilangan pesawat tersebut.

Sakinah Ahmad Shah yang selama ini memilih langkah untuk berdiam diri dengan segala dakwaan dan spekulasi mengaitkan Zaharie dengan kehilangan MH370 memilih untuk bersuara menerusi satu temubual dalam program ‘The Mystery of MH370’ bersama sebuah rancangan televisyen NewsAsia Channel.

“Individu yang merancang semua ini mestilah seorang yang cerdik dan bersifat ‘Einstein’. Tak akan ada individu yang sanggup memanjangkan masa penerbangan sehingga empat, lima atau enam jam hanya untuk melakukan misi bunuh diri.

“Dia (Zaharie) hanya seorang lelaki yang terlalu meminati dunia penerbangan, dia banyak menghabiskan masa dan duit dengan membeli model-model kapal terbang.

“Kalau boleh, dia mahu pasang sayap pada badannya dan terbang. Itu menunjukkan bahawa dia terlalu meminati dunia penerbangan,” katanya menerusi temubual tersebut.

Persoalan demi persoalan mula dibangkitkan sejak kehilangan MH370 menjadi sebuah misteri sehingga membabitkan kerjasama dan siasatan yang melibatkan 26 buah negara berbeza.

Juruterbang pesawat tersebut, Zaharie turut menjadi suspek utama bagi insiden kehilangan kapal terbang itu.

MH370 yang membawa 239 penumpang termasuk anak kapalnya hilang sejak 8 Mac lalu dan usaha bagi mengesan pesawat tersebut masih dijalankan sehingga kini. -SH-

Share this :

Previous
Next Post »