t>

Breaking News

Gambar2 Kebakaran Di Mekah - Apa Petandanya?

Seorang terkorban dalam kejadian kebakaran terbaru yang berlaku di Mekah pada semalam.

Baru2 neh pun berlaku satu kebakaran di Mekah juga. Yang tue melibatkan kawasan hotel. Dan kebakaran pada kali ini pula melibatkan kawasan yang berhampiran dengan masjidil haram yang sedang diperbesarkan.

Arab Saudi Gazzette melaporkan ;

One person was killed in a fire inside a fenced piece of land used to store wood, foam and old furniture. Spokesman of Makkah Civil Defense, Lt. Col. Saleh Al-Elayyani, said seven firefighting teams and other support units were dispatched to the site. They contained the fire before it could spread. The spokesman added that the victim was found dead under a roof which collapsed due to the fire. The case has been referred to the police. In addition, the Civil Defense attended another fire that erupted in an 80 sq. meter tire shop inside a gas station in Al-Meaisem neighborhood. The spokesman said firefighters managed to contain the fire from spreading to the gas station, and no casualties were reported.

Berikut adalah gambar2 kebakaran.




Selalu kan. Kalau terjadinya musibah macam neh orang islam di Malaysia selalu mengaitkan ia terjadi dengan sikap manusia yang membelakangkan perintah Allah. Macam banjir di UIA. Ia salah Mahathir yang memperlekehkan hudud. (Bukan kerana kecuaian manusia membina jalan dan longkang yang tidak teratur).

Di Mekah juga banjir baru2 ini. Dan berlaku kebakaran kecil di hotel. Kemudian kebakaran stor penyimpanan barang2 lagi. Kali neh berdekatan masjid. Mana umat2 islam Malaysia yang suka buat andaian tue? Ce fikir. Mungkin ada sesuatu petunjuk yang kita kena fahamkan kat sini. Petunjuk yang si Arab Saudi penjual Mekah patut diajar kot?

HAHAHAHAHA..