Luahan Hati Pemilik Rumah Sewa Ditipu Pegawai Khas Timb. Menteri.


Saya ada sewakan rumah pada sepasang suami isteri. Si suami dikenali dengan nama Abg Li, si isteri pula, Kak Su.

Katanya si suami kerja dengan Jabatan Kewangan sebagai Assistant Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Haji Ahmad Bin Maslan. Pastu sewa semua bayar cantik. Sampai la awal bulan ni, dia orang tak bayar sewa rumah.




Bila call, dijawab. Katanya dah nak keluar sebab rumah dimasuki pencuri. Bila ditanya, katanya dah buat laporan polis. Saya pun percaya, sebab sebelum ni ok jer. Rumah pun dijaga dengan baik.

Katanya sekarang ada di Kuala Lumpur sebab buat kimoterapi ayahnya yang menghidap kanser tiap-tiap 2 minggu.

Lepas tu, bila saya pergi jenguk keadaan rumah sewa, rumah penuh dengan semak. Ada jiran bagitau, dia kaki kencing. Habis duit orang dalam Taman tu kena tipu. Katanya buat duit muka beli kereta murah dalam RM93,000 juga total semua.

Sekarang bil elektrik tertunggak RM600 lebih. Bil air dan Indah Water semua dekat RM900. Rumah rosak teruk. Nak repair je dah cecah kos RM2000.

Masa dia orang sewa, ada sikit perabot disediakan seperti  peti sejuk, kipas angin, tong gas. Tapi, habis semua kena angkut. Dengar kata, orang dekat-dekat situ juga yang datang angkut iaitu kawan kepada si penyewa ni. Bila ditanya, dia kata tak ambil.

Masalah sekarang, saya percaya kat orang tu sebab dia kata nak bayar semua. Saya baru dapat tahu dia yang tipu orang.

Rumah dah start repair.. tapi saya sempat tangkap gambar masa sebelum rumah dibaikpulih.





 Ini no. phone last dan sekarang. Saya call berbunyi, cuma tak angkat.

018-3863514 (bini dia)
018-2714030 (suami)

Saya ada sertakan gambar isteri dia dengan keadaan rumah serta lesen niaga dia. Kad yang kelentong pun ada. Entah yer entah tidak. Ikut alamat opis pada kad macam ni:

KAPT(B) ROSSLI BIN DATO'HARUN
P.A TO AB HALIM TUH BIN HAJI RAHMAT
OFFICER TO YB DATUK HAJI AHMAD BIN HAJI MAZLAN
DEPUTY MINISTER OF FINANCE MALAYSIA

H/P 011-2805 4255

37TH FLOOR DATO ONN TOWER
PUTRA WORLD TRADE CENTRE
JALAN TUN ISMAIL
50480 KUALA LUMPUR
TEL 03-4043 6433

Yang satu lagi:

LEVEL 11,CENTER BLOCK
MINISTRY OF FINANCE COMPLEX
FEDERAL GOVERMENT ADMINISTRATIVE CENTRE
PERSIARAN PERDANA,PRESINT 2
62592 PUTRAJAYA
TEL 03-8883100

Lepas tu alamat lesen niaga. Sebab masa dia sewa, dia buat jual baja.

LOT 591 KG CHUBADAK,
SENTUL DALAM, BANDAR BARU SENTUL,
51000 KUALA LUMPUR


Sumber : sini

Share this :

Previous
Next Post »