Restoran Chilli Kena Marah Kaw2 Sebab Halau Pelanggan OKU. (Video Inside)

Sakit pun kena halau. Apa punya polisi bangang la yang syarikat depa buat. Macam la tak boleh pinda ikut kesesuaian dan situasi. Ini memang betul2 bangang. Padan muka kena sound setempek. Amek kaw.

Kalau nak tahu.

1. Semalam ada satu keluarga telah singgah makan di restoran Chilli's.
2. Then dorang pun order la macam biasa.
3. Lepas tue nak dijadikan cerita, family tue buka la bekalan makanan yang depa bawa untuk bapa (bapa kepada individu dalam video) kerana bapa mereka pesakit strok dan memerlukan diet khas. Tak boleh makan sebarangan.
4. Polisi restoran Chilli's tak boleh bawa makanan dari luar.
5. Salah seorang pengurus datang dan menjelaskan kepada keluarga tersebut yang bawa makanan luar ialah bersalahan dengan polisi syarikat mereka.
6. Keluarga tue explain la kenapa. Mereka makan disitu. Dan bapa mereka je makan makanan luar disebabkan sakit. Itupun satu jenis makanan aje.
7. Bukan sahaja tak boleh tolerate, bahkan kena halau.
8. So tak sakit ahti ka orang?
9. Kebetulan ada orang rakaman kejadian tersebut.
10. Sebarkan di media sosial dan kemudiannya viral.
11. Lepas dah kecoh2, pengarah Chilli's Malaysia, Nicholas Ngai memohon maaf kepada keluarga tersebut.
12. Katanya ini mungkin masalah komunikasi namun perkara itu telah selesai dengan permohonan maaf.

Permohonan maaf my foot. Tah dah berapa tah yang kena halau disebabkan polisi2 yang diamalkan oleh sesetengah restoran. Sakit jiwa betul. Setakat satu dua barang luar, ko relax sudah la. Tapi kan, bila fikir2 balik baik tak payah makan kat restoran macam tue. Yang nak sakit sangat dah kenapa kan? Tak payah p makan kat depa. Berlambak2 lagi kot restoran kat Malaysia neh. Boleh je melantak kat mana2 dengan sesuka ahti. Cool sudah.

HA HA HA

Sepatutnya kompromi sikit la. Tengokla jenis pelanggan macam mana. Kalau OKU, yang sakit memerlukan diet khas apa salahnya bertolenrasi kan. Lainla kalau yang memang saja2 nak provoke langgar polisi syarikat korang. Ini dia bukan saja2 kot. Tapi sampai tahap terpaksa disebabkan sakit tadinya tue. Betul2 bangang ah depa neh. Dah la buat salah, lepas tue dok poyo2 cakap perkara dah settle sebab dah dibuat permohonan maaf. Mana boleh settle begitu saja. Ko layan pesakit dengan begitu buruk dan teruk sampai dihalau keluarga yang nak makan kat situ. Pesakit itu juga diberitakan berkerusi roda. OKU tue. Lahanat betul la sapa yang halau tue. Takde ahti perut. Elok bantai depa kaw2. Bila kena kutuk kaw2 mungkin depa akan tukar polisi bangang mereka. Sebenarnya tak la penting pun pada aku untuk mereka kekalkan polisi itu ataupun tidak. Tapi ini macam satu kemenangan la juga bila depa akhirnya tunduk dengan kecaman orang ramai dan terpaksa pinda beberapa peraturan bagi menyesuaikan diri dengan kehendak pelanggan. Sila kan bantai dan troll mereka kaw2 oke. Jangan bagi peluang langsung. Owhh yeayyyyy..

Rakaman video tersebut ;

Share this :

Previous
Next Post »