t>

Breaking News

TESCO Malaysia Nafi Tapi TESCO UK Sahkan Kerjasama Dengan Israel.

Kempen boikot ISRAEL turut melibatkan pasaraya TESCO di Malaysia. Antara yang mendapat perhatian ramai apabila gambar seseorang mengoyakkan kad TESCO yang dimiliki dan mengajak beramai2 memboikot TESCO sepertinya.

Lihat ;


Susulan dari kempen boikot itu maka TESCO MALAYSIA mengeluarkan satu notis untuk menjelaskan keadaan. Kata TESCO, mereka menafikan sebarang bentuk kerjasama ataupun terlibat dalam mana2 aktiviti menyalurkan bantuan mahupun dana kepada mana2 organisasi yang terkait dengan insiden KEGANASAN.

Baca penjelasan mereka ;



Hujah mereka2 yang boikot ;

Tesco dan Tessa Cohen

Untuk makluman anda "Tesco" adalah singkatan kepada Tessa Cohen, isteri kepada jutawan yahudi U.K. Sir Jack Cohen yang memiliki hypermarket tersebut. jutawan ini amat kuat menyokong zionist yahudi israel melalui kekayaan beliau.setiap RM yg kita beli di Tesco umpama satu peluru yg kita sumbangkan kepada israel utk membunuh saudara2 islam kita di palestin.
 
Tolong sampai2kan kepada saudara2 serta kawan2 semua.. mungkin ini saja jihad yang kita mampu buat setakat ini.. insyaAllah .. janji Allah sekecil2 amalan pun takkan terlepas dari pandangan-Nya.. wallahualam.

Keputusan ditangan anda sekiranya anda mahu menyokong Yahudi dengan mempertingkatkan ekonomi mereka apabila anda membeli belah di Tesco.
 
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesco

http://wiki.answers.com/Q/How_did_Tesco_get_its_name



Dalam link kedua menyatakan ;


Tesco After buying a shipment of tea from T.E. Stockwell in 1924, Jack Cohen took the first three letters of the supplier's name and added the first two letters of his surname to make the Tesco brand. There is a story that Cohen named the company after his wife, Tessa Cohen, but it's more accepted that it is from TES(tockwell) and CO(hen) as stated first.
Dan dalam link yang sama juga menyatakan ;



Eh. Macam pelik.

Kalau baca disini ==> http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/7998407/Tesco-takes-franchise-route-in-overseas-push.html

Sah2 TESCO merupakan perniagaan FRANCAIS.

Sungguh pun dalam artikel berkenaan melaporkan ;

- KOS YANG SANGAT MINIMUM antara TESCO and FRANCHAISEE.

- BARANGAN YANG DIJUAL lebih kepada bersifat TEMPATAN / KEPERLUAN SETEMPAT.

Still. Ianya perniagaan FRANCHAIS kan?

Kenapa pula WIKI melaporkan sebaliknya?

Dan berikut pula ialah penjelasan dari TESCO UK ;


TESCO UK mengesahkan kerjasama perniagaan itu wujud. Manakala TESCO Malaysia menafikan terlibat dalam bentuk kerjasama dengan KEGANASAN.

Apa yang berlaku mungkin BAYARAN FRANCHAIS kepada TESCO UK kerana menggunakan BRAND tersebut.

Aduh.

Rakyat Malaysia lainkali kena PEKA dengan CIPTA BRAND sendiri la nampak gayanya.

Haha.