DAP Tawar 10 Ribu Jika Berjaya Dedahkan Dalang Kes Baling 'Molotov Cocktail'.

WOW.

Banyaknya duit mereka.

Sebenarnya kes tu memang agak fishy sket. Aku sampai sekarang syak itu kerja geng2 DAP. Hahaha.. syak sahaja kan. Tapi aku takde la bukti. Sebab kebetulan yang amat kebetulan.

- Mula2 POLIS buat onar dengan PPS.
- Then tetiba rumah LGE dibaling bom petrol.
- Tujuannya nak beri gambaran kewujudan PPS ini relevan.
- Boleh bantu kawal keselamatan sekaligus insiden2 baling2 bom ini boleh dielakkan.

Ini yang aku ketika dapat tahu rumah LGE kena baling dengan bom petrol. Dan ini yang aku masih fikir sampai sekarang. Polis kita memang tak cekap mane pun. Benda2 macam neh pun depa taktau nak settle disebabkan ;

- Budaya kerja yang tidak sistematik
- Alat bantu kerja yang ketinggalan zaman
- Persekitaran pula tidak dibantu dengan kelengkapan CCTV bagi memudahkan siasatan

Sepatutnya satu Malaysia neh ko pasang CCTV dah. Bukan sahaja dapat membantu memberkas penjenayah, dapat juga mengurangkan kadar jenayah. Tak dinafikan penjenayah boleh tutup ataupun rosakkan CCTV. Tapi bila itu berlaku maka lagi la guard yang jaga CCTV tue boleh detect ada sesuatu berlaku di lokasi kan?

Ada caranya kalau kita betul2 nak jaga keselamatan orang awam. Antara nak dengan taknak aje.

Berbalik kepada tawaran 10k ini kata mereka ;
Lima wakil rakyat DAP hari ini menawarkan RM10,000 untuk sesiapa yang dapat mengenal pasti dalang yang bertanggungjawab membaling bom 'molotov cocktail' ke rumah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menjelang Hari Merdeka.

Anggota parlimen itu, diketuai Jeff Ooi (Jelutong), menuntut Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Khalid Ibrahim kerana masih tidak mampu menahan suspek yang terlibat dalam kes di Jalan Pinhorn, Pulau Pinang itu.

Tiada sesiapa tercedera dalam insiden itu, yang dilaporkan berlaku ketika Lim menghadiri sambutan Ambang Merdeka di George Town.

“Sudah 48 jam dan IGP gagal menjalankan tugasnya dan menghukum dalang yang mengancam orang ramai, lebih-lebih lagi ketua menteri yang dilantik oleh orang ramai,” kata Ooi.

“Kami tawarkan RM10,000 kepada sesiapa yang dapat mengenal pasti dalang bagi membantu polis membuat tangkapan dan menghukumnya segera,” kata Ooi dalam sidang media di Pulau Pinang hari ini.

Ooi ditemani Ng Wei Aik (Tanjung), P Kasthurirani (Batu Kawan), Zairil Khir Johari (Bukit Bendera), Steven Sim (Bukit Mertajam) dan Wong Hon Wai (Air Itam).-MKINI-

Share this :

Previous
Next Post »