Kadar Baru Belajar Lesen Memandu Mulai September 2014.

Ini pengumuman JPJ di facebook baru2 ini ;



Harga siling belajar lesen memandu ini telah dikuatkuasakan oleh JPJ dan perlu dipatuhi oleh semua sekolah2 memandu seluruh Malaysia.

Maksudnya.

Jika sekolah2 memandu mengenakan harga yang lebih mahal dari apa yang ditetapkan oleh JPJ, aduan boleh dibuat terhadap sekolah memandu tersebut.

Kalau kadar lebih murah, macam bagi discount ke, takpe. Jangan lebih mahal.

Ini kadar baru yang ditetapkan oleh JPJ ;



Ada kenaikan harga kat situ sebenarnya. Berbanding tahun lepas. Tapi kan. JPJ neh kita harap la report sana report sini tapi belum tentu mereka bertindak atas laporan.

Sembang kencang je boleh la.

Tak percaya?

Tengok aje lori2 gila atas jalanan. Aku rasa ramai dah report berkali2. Haram ada tindakan. Makanya tak mustahil kes sekolah memandu pun akan jadi sama juga. Report ka tak report ka macam takda apa.

Buang masa saja boleh la.

HA HA HA

Share this :

Previous
Next Post »