t>

Breaking News

Festival Arak Terbesar Di Selangor.

Apa sudah jadi?

Ada festival arak la plak. Kat Selangor plak tue. MB sibuk pantau tempat pembuangan sampah. Geng2 MB plak sibuk tangkap gambar MB dok pantau tempat pembuangan sampah. Kemudian depa login kat facebook dan twitter. Update sana update sini. Bodek kaw2 punya.

Bukan salah MB. Takan la MB nak p pantau setiap kerja pegawai2 dia.

Tapi salah pegawai2 dia la.

Yang dok jilat baik punya pagi petang siang malam kat laman sosial sampai orang naik meluat. Dan menyampah.

Punyala bersepah2 masalah rakyat Selangor yang ko boleh update untuk dijadikan perhatian kepada pemimpin2 di Selangor. Posting bodekan dan jilatan juga yang ko sebar.

Apa lancau.

HAHAHAHAHA..

Btw, berbalik kepada posting asal.

Lihat gambar sat ;

 
Oke.

Aku tatau sangat pasal program neh. Cuma dah kecoh sana sini bahawa festival ini ialah festival arak terbesar di negara ini. Aku tatau sangat macam mana dorang organise event neh tapi aku tak faham.

Apa yang aku tak faham?

Aku tak faham la kenapa event macam neh diadakan. Apa tujuannya. Kenapa ia diadakan. Untuk apa. Adakah umat Islam terlibat? Perlu kah?

Arak neh sebenarnya geng2 non muslim pun tak suka kalau lue mabok sana mabuk sini sampai memudaratkan diri lue dan diri orang. Lebih2 lagi lepas mabuk lue p beromen sana beromen sini. Tak pun lue hilang kewarasan diri sampai buat kerja bangang yang menyusahkan hidup orang lain.

Aku rasa event2 macam neh tak perlu ada. Dari segi agama memang la ia tak selari dengan tuntutan agama kita tapi aku lebih suka mengulas dari segi moral.

Dari segi moral ia memang merosakkan.

Iklan beer tengah2 jalanraya.

Semua orang nampak dan baca. Apakah itu?

Woahhhh...

Syarikat rokok tak boleh masuk iklan kat tv. Tapi iklan arak boleh diadakan secara terbuka? 

Kesan arak dan rokok dua2 memudaratkan tapi kesan arak lebih memudaratkan. Apa double standard neh?

Lagipun. Untuk apa kita berikan ruang kepada kapitalis arak menambahkan keuntungan jualan araknya melalui paparan iklan tersebut?

Ini la beberapa perkara yang aku tak faham. Tolong sesiapa fahamkan aku jap. AKu nak tahu kenapa.

Kbai.