Isu Gambar Anjing Berjubah - Melayu2 Gila Di Malaysia Kantoi Bodoh Lagi.

Wakakakakakaka...

KELAKAR. KELAKAR. KELAKAR NAK MAMPOS LA kepada pembenci2 anjing ciptaan Allah neh.

Saja cipta kontroversi supaya anjing dijadikan subjek untuk dibenci. Lepas tue kantoi. Bodoh. Memalukan. Padan muka. Sampai agensi2 penguatkuasa agama pun mai respon. Tunjuk bagus. Bajet alim. Perasaan suci.

Woi.

Kasino tue korang semua dah bakar ke blom?
Apasal tak keluar2 berita lagi?
Kata pencinta Islam.
Ke sembang kencang saja.

HA HA HA

Satu gambar yang tersebar.


Kemudian. Pejuang2 Islam mai respon gila babi dengan penuh emosi. Kalau baca satu persatu komen dorang ko akan rasa wow.. wow.. dan WOW..

Tapi lepas tue kebenaran pun terdedah ;

 
Dari wow.. ko akan rasa uwekkk.

Meluat. Adalah perkara yang tepat bagi merujuk perangai muslim2 di Malaysia neh. Annoying juga kadang2 aku tengok walaupun aku sekelompok dengan dorang. 

HAHAHA..

Gambar merujuk kepada satu kejadian ;

Walaubagaimanapun, gambar tersebut merupakan gambar lama, dan telah dimuatnaik oleh Mujahid Asari Dokubo pada 9 dan 15 Jun 2014.
Gambar anjing berpakaian serban dan jubah itu merupakan gambar yangdiambil oleh bekas militan dan Pemimpin Niger Delta Peoples Volunteer Force (NDPVF), Mujahid Asari Dokubo.

Gambar tersebut bertujuan untuk menghina Emir baru di Negeri Kano iaitu Sanusi Lamido Sanusi.

Kano merupakan sebuah negeri yang terletak di Utara Nigeria.

Asari telah menggelar Sanusi sebagai seekor anjing ekoran cara beliau berbusana.

Bekas militan tersebut telah membuat posting di dalam Facebooknya dengan meletakkan sekeping gambar seekor anjing lengkap berserban dengan menyatakan, “seekor anjing boleh menjadi Emir? Tahniah Rabiu Kwankwaso. -FMT-

Yang sentap gila babi sebab main tuduh tue apa rasa? PEDAS? Sedap fitnah orang? Seronok tuduh2 orang? BEST ke fitnah dengan cara kaitkan gambar anjing tue dengan program pegang anjing?

Mesti best. Bagi umat Islam macam neh. Cara dia berjuang ialah fitnah yahudi, kafir, mana2 muslim yang tak sependapat dengan dia. Hatta anjing pun dia tetap akan fitnah juga. Sebab dorang rasa itula cara terbaik untuk masuk syurga. Buktinya. Demi konon nak membuktikan video intim UAI yang tersebar tue edit, pelakon yang bukan Islam pun kena fitnah dorang. Annoyying gila.

Dipakaikan baju ke atas seekor anjing dengan meniru cara Sanusi berpakaian, adalah bertujuan untuk menyindir perlantikan tersebut.

Itulah motifnya. Nak mengambarkan betapa 'anjing'nya perlantikkan tersebut. Anjing ialah binatang yang baik. Maksud anjing kat sini ialah bila anjing itu bersikap anjing, taat membuta tuli kepada tuannya, adalah fikrah ciptaan Allah. Tidak kita hina. Tapi, apabila manusia, yang ada akal dan fikiran, diberikan peluang untuk belajar kenal apa itu salah dan betul, taat membuta tuli meskipun atas perkara yang salah, itu seperti meniru sikap anjing. Pada anjing, logik. Itu fikrah. Pada manusia, tak logik, sebab itu anjing. Fikrah manusia bukan taat membuta tuli.

Ada faham?

Share this :

Previous
Next Post »