t>

Breaking News

Polis Nafi Meludah Mahasiswa - Saksi Tampil Tolak Dakwaan Polis.

Eh, eh nafi la pula.

Jangan nak temberang la kau polis. Kalau betul si Abdul Muqit tue fitnah, apsal korang tak tangkap dia?

Pertama. Dia terang2 declare dia kena ludah dan dinafikan hak untuk bersolat menggunakan account facebook dia yang mana korang semua boleh baca dan akses kepada maklumat tersebut.

Kedua. Bukan acc fake. Apsal tak tahan dan dakwa dia kalau dia menfitnah?

Agak2 la PDRM. Kau ingat kita orang neh semua benak otak ke nak hadam bulat2 penafian korang. Mahasiswa dah buka cabaran tue. Gelangang sudah sedia depan mata. Buktikan si Abdul Muqit tue menipu dan menfitnah dengan pendakwaan. Setakat nafi tak payah la korang. Ke, korang tengah buat cover-up sebab melanggar SOP polis? Polis kalau bab SOP memang suka cover-up kelemahan2 sendiri. Bukti jelas dalam kes Aminulrashid. Seorang remaja yang tidak berdosa. Sapa2 yang pernah deal dengan polis tahu la permainan polis disitu. Penafian SAMPAH!

Dan. Untuk rekod. Aksi berludah itu disaksikan oleh ramai pihak la. Agak2 la nak buat citer pun. Dorang ada saksi, polis ada apa?

Tengok ;


Gambar polis peludah ;


Saksi ada. Orang ramai nampak. Lue sekarang mao cakap apa polis woi.

Baca ;

Polis menyifatkan status seorang pemilik Facebook (FB) bernama Abdul Muqit Muhammad sebagai berniat jahat bagi memberi imej buruk kepada pasukan itu.

Abdul Muqit dalam statusnya mendakwa diludah seorang anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul ketika menyatakan hasrat untuk menunaikan solat Zuhur.

Status yang dimuat naik itu seolah-olah cuba menarik perhatian ramai serta menjadi viral apabila dikongsi pemilik FB lain.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner R Munusamy berkata, pihaknya tidak menerima sebarang aduan setakat ini berhubung kejadian itu.

“Kami tidak pernah halang mana-mana tahanan untuk solat. Ruangan solat juga ada disediakan. Apa tujuan dia untuk memuat naik status seperti itu? Statusnya itu sengaja untuk mencetuskan provokasi dan mencemarkan imej pihak berkuasa,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurut Munusamy, pihaknya telah menjalankan siasatan terhadap anggota yang bertugas pada hari berkenaan dan jelas perkara itu tidak terjadi.

“Jika benar dia  dikasari oleh anggota kami, buat laporan pada saluran yang betul dan kami akan siasat,” katanya. -SH-