t>

Breaking News

ASTRO Haramkan Permohonan Baru Bagi Pelanggan Islam - Viral Di Laman Sosial.

Ini apa yang viral di laman sosial.

Sebaran pertama ;


Dan sebaran kedua ;


Respon netizens ;



Pendapat aku.

1. Fahamkan maksud MUST BE MASKED tue betul2 terlebih dahulu.

2. Fahamkan juga akta PDPA yang dimaksudkan dalam kandungan surat berkenaan.

3. Pastikan dulu kesahihan penyebaran dokumen di atas.

4. Call ASTRO dan minta kepastian.

5. Kemudian baru la buat penilaian.

Aku tak fikir ASTRO akan haramkan/larang permohonan baru dari pelanggan muslim disebabkan IC ada tertera anutan ISLAM. Itu, pada aku satu polisi yang tidak munasabah. Bukan pada aku, tapi pada ASTRO la sebab ia menjejaskan pendapatan mereka. 

Faham tak?

Better siasat dulu sebelum sebar. Aku pun tak pasti kebenarannya. Tapi apa2 hal aku setuju dengan point Jamal Jafri. Bukan penting pun ASTRO tue. Kalau dia haramkan pelanggan Islam, yang rugi dia la bukan kita. Cuma. Tindakan sebegitu jika benar, terbukti satu amalan yang racist dan mendiskriminasikan pelanggan. Tapi apa2hal better siasat dulu kesahihan penyebaran dokumen berkenaan dan akta PDPA yang dimaksudkan itu terlebih dahulu.

Kbai.