Saya Boleh Pilih MB PAS Tapi Saya Pilih Azmin & Saya Terkejut PKR Tolak Azmin - Sultan Selangor.

Rakyat Selangor lagi terkejut tau bila sultan umumkan Azmin sebagai MB yang baru tahu. Selama neh punya la di war2 oleh RPK konon sultan menolak Azmin sebagai calon MB. Alih2 bukan saja dilantik sebagai MB bahkan siap mendapat coverage penuh dari seluruh pengamal media arus perdana dengan laporan langsung ketika majlis istiadat angkat sumpah berlangsung.

Tak terkejut ka rakyat Selangor?

Dan bertambah2 terkejut bila secara tiba2 je Azmin tukar perwatakan dengan beria2 turun padang buat kerja sana sini sampaikan pada satu tahap dia sembur bas yang bertutup tingkap + aircond semata2 nak mengatasi kebanjiran nyamuk AEDES.

Lawak gila kot.

BAS + BERTUTUP + AIRCOND = SEMBUR UBAT NYAMUK DALAM BAS = DISEBARKAN pula oleh geng2 penjilat Azmin dengan harapan orang akan chit chat chit chat puji sakan Azmin alih2 kena kutuk kaw2 di media sosial.

Aku tak join kutuk sebab dah terkutuk terlalu banyak isu aksi2 buat kerja Azmin neh. Lakonan yang cukup mantap dan boleh la digunakan untuk memperbodohkan manusia2 yang lemah mentalnya dalam menilai perangai sebenar ahli politik.

Tatau la kot mana air bertakung dalam BAS. Mungkin kat tempat aircond kot. Tue yang beria2 sembur. 

WAKAAKAKAKA..

Oke. Berbalik kepada kenyataan sultan Selangor tadinya tue. Sultan Selangor akhirnya memutuskan untuk melantik Azmin bagi perancangan jangka masa panjang. Sebab tue taknak lantik MB dari PAS.

Nampak?

Nampakk?

Azmin dah jadi alat favoritism sultan. Sekarang sudah tentu pengikut2 Azmin pun kena pakai topeng lain pula dan karang hujah2 baru bagi membenarkan perkara tersebut.

Jom sama2 tengok apa dorang punya strategi. Kalau lawak macam sembur ubat nyamuk dalam bas bertutup, kita ejek la dorang kaw2 lagi.

HA HA HA


Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah bertittah, baginda boleh memilih menteri besar daripada PAS bagi menamatkan krisis menteri besar baru-baru ini.

Bagaimanapun, titah baginda dalam temubual bersama The Star, baginda memilih menteri besar daripada PKR iaitu Mohamed Azmin Ali untuk jangka masa panjang.

Baginda juga berkata "terkejut" apabila PKR menolak cadangan untuk melantik Azmin dan mengatakan tindakan parti itu sebagai "sangat, sangat mementingkan diri sendiri".

"Dia daripada parti yang sama tetapi mereka menolaknya kerana kepentingan diri," titah baginda.

Share this :

Previous
Next Post »