t>

Breaking News

Aplikasi WhatsApp Versi Desktop Dilancarkan.

Yeayyyy..

Kini lebih mudah mengakses whatsApp apabila whatsApp melancarkan program versi desktop pula. Aku boleh dikatakan pengguna whatsApp tegar sebab selalu difeedkan maklumat menerusi whatsApp berbanding platform media sosial yang lain so dengan pelancaran whatsApp versi desktop ia sebenarnya memudahkan kerja aku. 2 dalam 1. 

Ini adalah kenyataan pelancaran kepada aplikasi whatsApp versi desktop ;



WhatsApp dilancarkan ke desktop, kepada pelanggan web Chrome dan Android.

WhatsApp mengesahkan khabar angin sebelum ini, yang menunjuk halaman baru secara langsung di laman whatsapp.com.

“Kegunaan utama adalah masih pada telefon anda,” kata seorang jurucakap, “tetapi bagi orang yang menghabiskan masa di hadapan komputer samada di rumah ataupun di tempat kerja, ini akan membantu merapatkan kedua-duanya.”

Telefon anda perlu berhubung ke web bagi pelanggan untuk bekerja, dan semua mesej pengguna masih akan berada di telefon, tetapi WhatsApp berharap versi baharu ini akan memberikan pengguna lebih banyak fleksibiliti.

Jurucakap berkata syarikat itu merancang untuk membawa pengalaman yang sama untuk pengguna iOS, walaupun tempoh masa masih tidak jelas.

Memperincikan ciri-ciri dalam blog post, syarikat itu berkata, “kita benar-benar berharap anda mencari pelanggan web yang berguna dalam kehidupan harian anda.”

Dengan lebih daripada 600 juta pengguna, WhatsApp adalah salah satu alat komunikasi terbesar di dunia.

Pada bulan November, WhatsApp bekerjasama dengan Whisper Sistem untuk membawa keselamatan yang kukuh bagi pangkalan pengguna secara luas.

Pada bulan Disember, rancangan syarikat untuk suara-panggilan telah didedahkan oleh imej daripada laman awam WhatsApp, walaupun syarikat itu masih belum mendedahkan ciri-ciri tersebut. –TRP-

Dan, macam mana nak download aplikasi ini dan menggunakannya di desktop (laptop) masing-masing2?

Baca : Panduan menggunakan aplikasi whatsApp versi desktop.

Kat situ ada panduan. Satu persatu ditunjukkan secara bertulis dan bergambar. Follow aje oke.

Bai.