t>

Breaking News

Pelajar IPT 17 Tahun Mati Kena Kelar Dengan Teman Lelaki - "Tak Mampos Lagi Ke Dia" Kata Suspek Kepada Orang Ramai Selepas Ditahan.



17 tahun kau. Muda lagi. Maksudnya belum cukup 18 ikut bulan. Kalau ikut tahun dah cukup sebab dia pelajar IPT. Gambar yang tersebar meluas di wassap sebenarnya secara jelas paparkan wajah mangsa tetapi aku blurkan bagi menghormati keluarga mangsa. Memang kesian tengok. Tak sanggup aku nak sebarkan wajah dia yang sedang bertarung nyawa dengan kematian pada ketika gambar itu ditangkap.

Untuk rekod, ketika gambar di atas ditangkap, dia masih hidup lagi. Tinggal nyawa-nyawa ikan la orang kata. Mangsa mati ketika sedang menerima rawatan. Dan selepas teman lelaki kepada perempuan tersebut mengelar kekasihnya, bukan dia nak tolong bawa ke hospital ke apa. Dia siap nak lari lagi padahal kalau dia selamatkan wanita tersebut mungkin wanita tersebut masih hidup lagi. Aduhai.. tak pasal2 anak orang mati kena bunuh. Dan kalau kau semua baca la komen di facebook rasmi Utusan, ramai gak yang sedap jari mengutuk si arwah. Ini kena kat anak orang. Kalau kena kat anak kau, aku nak tengok boleh tak kau mendabik dada kutuk kejadian tersebut.

Sebaran di wassap ;

Selamat tengahari YDH Dato/Tn/Pn,

Maklum Satu kes kekerasan yang berlaku di PLUS KM 228.2 (Menghala Selatan)(area Bukit Gantang)

Changkat Jering Repot : 157/15

Kesalahan : Sek 302 KK
IO : ASP Rahimi B Abdul Rahman 

Pengadu : Kpl Noriah
Anggota Bilik Gerakan Taiping

Mangsa : Nursyuhada Bt Johari
Pelajar tahun pertama 1 di UITM Permatang Pauh, umur 17thn

Saksi : Md IKhbal B Ahmad
Kerja: Adjuster insuran

Tangkapan : Syarafi B Abu
KP: 901212-02-5479
Kerja : Tukang masak di Melaka

Ringkasan kes:

Hari ini jam lebih kurang 1155hrs, pengadu terima maklumat ada kes tikaman berlaku di PLUS kawasan Bukit Gantang.

Siasatan dapati saksi menunggang m/sikal daripada Pokok Assam ke Ipoh. Apabila lalu di tempat kejadian nampak sebuah kereta Proton Perdana warna hitam no BFA 5087 diletak di tepi highway dan seorang perempuan keluar daripada kereta melalui pintu pemandu dan jatuh pada jalan. Seorang lelaki keluar daripada kereta dan tarik mangsa perempuan itu ke tepi besi penghalang jalan. Lelaki tersebut kemudian lepas besi penghalang dan lari masuk ke hutan.

Saksi berhenti motorsikal dan lihat ramai orang awam berhenti. Saksi nampak mangsa ada kesan kena kelar pada leher. Semasa orang awam berkumpul, tiba-tiba lelaki tadi muncul balik dan buka pintu kereta dan ambil sebuah handset lalu cakap dengan sesiape x pasti dengan kata : minta maaf Dan dia telah buat silap..... 
 
Kemudian Laki itu tengok mangsa lalu cakap : Dia x mampus lagi ke ?!

Saksi kata orang awam kat sana pun tanya siape dia ini. Kemudian orang awam telah pukul lelaki itu. Dan serah lelaki kepada MPV yg sampai di tempat kejadian. Anggota MPV pun buat tangkapan semula.

Mangsa telah dihantar ke Hospital Kuala Kangsar dengan ambulan. Pada pukul 2.00 petang, Mangsa disahkan mati di hospital.

Siasatan awal, suspek disyaki ada masalah mental. Telah berkawan dengan simati. Juga jumpa sebilah pisau lipat yg dibuang di bawah bukit tepi highway. 

Team Forensik masih belum sampai.

Siasatan masih diteruskan.