LHDN Propa Kenyataan UZAR - Mahu Kah Ketua Polis Negara (Twitter) Siasat?

Apa yang LHDN buat?

Lihat gambar ini ;


Aku nampak page rasmi LHDN sebar. Tapi aku tak share. Aku nampak ramai yang kutuk dan kritik UZAR. Tapi aku tak respon apa. Sebab aku menyakini UZAR bukan macam tue. Kalau kau biasa baca artikel dan dengar ceramah dia, walaupun nampak kadang-kadang macam dia cuba bersikap serdahana terhadap kedua-dua belah pihak (side kerajaan dan rakyat) tapi dia bukan jenis orang yang akan keluarkan seperti kenyataan di atas (persepsi yang ingin diterapkan oleh LHDN ke atas rakyat marhaen).

Sebab tue aku tak respon apa. Aku lebih selesa tunggu tuan punya badan respon.

Kerajaan yang aku kenali. Mereka memang kaki fitnah dan putar alam.

Kalau kenyataan di atas disebarkan oleh LHDN dan ianya dikeluarkan oleh Kazim Elias atau UFB baru aku percaya. Sebab kedua-dua tokoh itu memang terkenal pro kepada BN. Bukan rahsia lagi. Jadi tak aneh la kalau dorang akan halalkan tindakan kerajaan dengan ayat-ayat agama dorang.

Berikut respon dari pengguna media sosial di page rasmi LHDN ;


 
Ini respon UZAR rentetan dari penyebaran poster oleh LHDN itu ;


Ewah.. ewah.. ewahh.. sesedap je LHDN fitnah UZAR kan. Semalam, aku ada menulis tentang KPN kau disini.

Baca : KPN kantoi perbodohkan diri.

Ketika menulis, aku membayangkan alangkah bagusnya jika ada satu situasi yang menunjukkan kerajaan sedang melakukan fitnah atas sesuatu perkara dan banggg ianya kantoi. Boleh la aku jadikan kes tersebut sebagai penanda aras bagi membuktikan sikap KPN.

KPN kau cakap besar.

Dia cakap. Tunjuk bukti apa yang kerajaan menghasut atau keluar kenyataan menfitnah? Kalau ada saya amek tindakan. Sekarang neh pihak tu (pembangkang) kecoh sebab mereka la paling banyak melakukan kesalahan.

Selepas beberapa hari berlalu. Tindakan cakap besar dia tue boleh dibuktikan pada hari neh. Ketika ini juga.

Kebetulannya, LDHN dah dikantoikan menfitnah UZAR. Memutarbelit kenyataan dan maksud asal yang ingin disampaikan oleh UZAR kepada sesuatu maksud yang lain yang mana maksud tersebut memberikan gambaran yang memihak kepada kerajaan dan kutipan cukai.

Disebabkan tindakan LHDN itu ;

- Uzar dimaki dan dianggap serong oleh sesetengah penganut muslim (rujuk ruangan komen di page rasmi LHDN).

- Terdapat individu yang mempercayai keterangan 'agama' seperti yang disebarkan oleh LHDN yang mana secara tidak langsungnya LHDN telah menfitnah 'Islam' itu sendiri.

- Disebabkan tindakan keji LHDN itu juga telah membuatkan umat Islam memaki hamun sesama sendiri samada memaki UZAR (umat Islam) dan LHDN (umat Islam) dan tak memasal cina kena tepuk tangan. Orang tengah busy buat kerja petang2 neh belum masuk waktu balik lagi dah umat Islam macam LHDN buat hal menyusahkan kaum cina semata2 mereka terpaksa tepuk tangan bila umat Islam bergaduh.

Jadi apa respon ketua polis negara (yang jaga media sosial) tue?

Hari tue cakap besar sangat kan?
Nah, amek, gedabak. LHDN dah kantoi.
Buktikan yang kau memang adil dalam mengambil tindakan.
Buktikan yang kau memang jalankan tindakan tegas untuk kawal statement berbaur hasutan dan fitnah oleh sesiapa pun atas apa tujuan sekalipun.
LHDN bukan setakat fitnah UZAR. Bahkan secara tak langsung berikan perseptif negatif tentang Islam. Mari kita tengok apa respon ketua polis negara kau yang kononnya bersikap adil la sangat.

HA HA HA

Sumber poster LHDN : sini.

Share this :

Previous
Next Post »