Nabi Muhammad Terus Bersujud Selepas Dilahirkan - Ini Rakaman Video Ceramah UKE.

Amboi.

Kemain lagi geng2 pro ustaz Kazim meroyan bila UKE dikritik kaw2 ye. Siap kata kita semua tak faham bahasa perumpamaan konon. Ye ke kita semua tak faham bahasa perumpamaan? Ka UKE yang dah kantoi?

Cuba tengok video kat bawah neh sat ;


Ada nampak macam sedang bagi perumpamaan ke? Kalau dah nabi makan roti maka sebut roti aje la. Apa citer nak tukar kepada roti jala bagi memudahkan pemahaman? Bukan sahaja orang tak faham bahkan tambah keliru lagi ada.

Agak2 la kau pun UKE oi.

Disamping video di atas, ada satu lagi video UKE yang turut menjadi pertikaian. 

Lihat ;



Oke. 

Dari apa yang aku difahamkan ;

1. Ini adalah rakaman ceramah UKE dalam membidas TGNA.

2. Kononnya TGNA kata kelahiran Nabi Muhammad SAW itu sama seperti manusia biasa.

3. Ini susulan daripada isu sambutan Maulidur Rasul. Seperti yang kita sedia maklum PAS tidak pro kepada sambutan berkenaan. Mereka pro kepada cara hidup Nabi. Bukan macam sesetengah pemimpin negara dan agamawan2 penyokong mereka tue. Beria2 sambut Maulidur Rasul tapi gaya hidup Nabi yang benci riba taknak tiru plak.

4. Maka UKE pun berceramah dan membidas la kenyataan TGNA tadinya tue.

5. Bidas punya bidas, hujah punya hujah lalu terkeluarla kenyataan bahawa Nabi ketika dilahirkan ;

- Mengadap kiblat
- Bersujud
- Sedia dikhatankan (terus dah siap khatan)
- Ucap alhamdullilah

6. UKE menyeru bahawa sesiapa yang nak bercerita apa2 (tentang agama) mesti ada dalil dan nas yang lengkap. Kononnya dia dah baca banyak kitab2 rujukan.. itu dia kata la.. aku ulang balik je. Dia selalu sebut benda tue kat ceramah2 dia kalau korang rajin dengar la...

7. So aku terpanggil la juga. Aku nak UKE kemukakan dalil dan rujukan yang lengkap bagi menyokong kenyataan dia tentang kelahiran Muhammad.

8. Jujur aku cakap. Ini first time aku dengar agamawan cerita bahawa Nabi terus mengucap alhamdullilah.

9. Mengadap kiblat tue aku tak pernah dengar. Yang aku tahu mimpi. Dan juga perasan ahli keluarga Nabi. Juga petunjuk yang orang alim nasrani (pengikut Isa) terima. Cara terbaik UKE kongsikan la ilmu yang dia ada. Nanti kita semua sama2 boleh dapat ilmu juga kan.

10. Aku cadangkan UKE kemukakan dalil atas ceramah yang dia sendiri sebutkan. Jangan bagi alasan ini pun perumpamaan juga sudah la ek.

HA HA HA 

Klik sini jika video gagal load.

Video pertama : UKE kata Nabi makan roti jala.

Video kedua : UKE kata Nabi ucap alhamdullilah selepas dilahirkan.

Share this :

Previous
Next Post »