t>

Breaking News

Naiktaraf Pesawat Rasmi 28 Juta Kerana Perlu Mesyuarat Kata Najib.

Berapa kerap?

Berapa kerap mesyuarat diadakan di dalam pesawat berkenaan?

Dan satu lagi, sebelum dinaiktaraf pun ruangan untuk mesyuarat dah tersedia, kenapa perlu naiktaraf lagi? Bangang tak bangang juga alasan tersebut bilamana bukan ruangan untuk bermesyuarat aje dinaiktaraf, ia melibatkan beberapa bahagian dalam pesawat tersebut sebenarnya, kenapa? Ketua2 menteri nak bermesyuarat kat setiap ceruk pesawat tue ke macam mana?

Baca ;

Alasan menaiktaraf jet peribadi terbaru kerajaan yang dilaporkan dibuat bagi membolehkan ruangan untuk bermesyuarat diadakan, tidak dapat diterima, kata Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli.

Beliau berkata pesawat tersebut sudahpun mempunyai ruang bermesyuarat dan dengan itu usaha menaiktaraf itu, yang didakwa bernilai RM28 juta, adalah tidak perlu.

Dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini, Rafizi berkata sebelum ini beliau telah menunjukkan beberapa keping gambar berkaitan jet tersebut sebelum pengubahsuaian dibuat yang mana turut mengandung ruangan untuk bermesyuarat.

"Jadi saya tidak dapat menerima alasan itu.... sekalipun jika kamu berada di kelas bisnes, semua kemudahan di tempat duduk tersebut sudahpun memadai untuk mengadakan mesyuarat," katanya.

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mempertahankan pembelian jet mewah kerajaan dan usaha menaiktarafnya untuk kegunaan VIP kerana ia diperlukan untuk mesyuarat rasmi boleh dijalankan dengan ketua-ketua negara. -Mkini.